CAM04623Szanowni Czytelnicy, odpowiedzi na moje kolejne interpelacje wiążące się z Miejskim Zarządem Budynków Mieszkalnych w Dąbrowie Górniczej są. Warto podkreślić, że podpisane już przez nowego Wiceprezydenta Pana D. Rutkowskiego (SLD), który zastąpił Pana P. Gocyłę (także Lewica), który nota bene wylądował w PM MZUM.PL S.A., zresztą zgodnie z moimi przewidywaniami i z godziwym wynagrodzeniem. Przed P. Gocyłą stosowne do wynagrodzenia nowe wyzwania, ponieważ ekspansja tego dąbrowskiego PM (stuprocentowa własność Gminy, czyli Mieszkańców Dąbrowy Górniczej) trwa (po Ostrawie w Republice Czeskiej, Stadionie Narodowym w Chorzowie teraz prawdopodobnie czeka Toruń). Może o tym przy okazji.

foto-1Pan D. Rutkowski wsławił się tym w ostatnich wyborach samorządowych, że startował z listy (wg mnie skrajnej lewicy), czyli SLD i mimo, że z okręgu II otrzymał mandat, nie przyjął mandatu radnego. W jego miejsce wszedł do Rady Miejskiej Dąbrowy Górniczej inny lewicowiec, konkretnie kol. R. Kazimirski (SLD, obecnie WdDG). Zadziwiające, że nikt mu tego nie wytyka, a może w ich demokracji tak powinno być?

int.2016.06.22-koszty-prawne-odpCo do interpelacji, a właściwie to reinterpelacji, związanej z olbrzymimi moim zdaniem kosztami obsługi postępowań sądowych MZBM to w odpowiedzi nie ma kompletnie nic nowego. Tak jakby Pan Wiceprezydent nie zorientował się jeszcze w problemie i sytuacji, a Pan Prezydent Z. Podraza (także SLD) mu nie pomógł.

Zresztą analogicznie jest przy odpowiedzi dotyczącej Regulaminu Windykacji, aczkolwiek zdań w odpowiedzi jest więcej:

„WKM.0003.113.2016.AP

Radny Rady Miejskiej Pan Grzegorz Jaszczura

Dotyczy interpelacji nr BRM.0003.1222.2016 z dnia 22.06.2016 r.

int.2016.06.22-windykacja-odpW odpowiedzi na wyżej wymienioną interpelację informuję, że z przekazanych przez Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych informacji wynika, iż zadłużenie Gminy w stosunku do wspólnot mieszkaniowych jest bezpośrednim następstwem nieterminowego regulowania czynszu przez najemców gminnych zamieszkujących w zasobach wspólnotowych (heureka (z grec.), aczkolwiek wg mnie to nieprawda – przyp. mój).

Opracowany i wdrożony przez pracowników MZBM regulamin windykacji jest skutecznym i zgodnym z prawem narzędziem pozwalającym na ściąganie zaległości czynszowych od najemców posiadających dochód umożliwiający egzekucję należności. Zauważyć należy, że istniejące normatywy prawne nie pozwalają na egzekucję bezpośrednią poprzez wyrzucenie lokatorów na bruk w celu zaspokojenia poniekąd (?, nowa nomenklatura – przyp. mój) słusznych żądań Zarządców Wspólnot Mieszkaniowych, a droga prawna taka jak pozwy sądowe i egzekucje komornicze generują dodatkowe koszty. Jednocześnie należy stwierdzić, że procedura windykacyjna jest taka sama zarówno dla właścicieli lokali mieszkalnych jak i dla najemców gminnych. MZBM płacąc zobowiązania do wspólnot mieszkaniowych płaci również ustawowe odsetki w przypadku wystąpienia nieterminowych realizacji ciążących na nim zobowiązań. Odsetki stanowią dodatkowy przychód wspólnoty mieszkaniowej.

Oczywistym jest to, że nie powinno być zadłużenia w stosunku do wspólnot mieszkaniowych, niemniej jednak musimy mieć świadomość ubożenia części społeczeństwa, co bezpośrednio przekłada się na wzrost zobowiązań MZBM (a ja myślałem, że w socjalistycznej, lewackiej Unii Europejskiej zubożenia nie ma, tylko rozwój 🙂 , a o tym, że to zubożenie postępuje należałoby chyba powiadomić koleżankę tow. z NRD-owskiego komsomołu A. Merkel – przyp. mój).

Jesteśmy otwarci na wszelkiego rodzaju propozycje, które pozwolą na skuteczniejszą drogę windykacji.”

Muszę powyższe podsumować stwierdzeniem, że nie zostałem zaspokojony tymi odpowiedziami. Aczkolwiek założymy, że pierwsze koty za płoty.

Życzymy nowemu Panu Wiceprezydentowi D. Rutkowskiemu (Lewica) większych osiągnięć w pracy dla dobra Mieszkańców Dąbrowy Górniczej i Zagłębia Dąbrowskiego od tych, których dokonał jego poprzednik. 🙂

Ps W post scriptum informacja nie wiążąca się z tematem tego wpisu. Jest to 800 (słownie: osiemsetny) wpis na blogu. Pierwszy był taki: http://grzegorzjaszczura.pl./?p=1.

Komentarze

19 komentarzy do “interpelacje MZBM (22.06.2016 r.) – odpowiedzi prezydenta”

  1. Czytacz, 18 lip 2016 o 7:59

    100/100

  2. Kinga, 18 lip 2016 o 9:25

    Panie radny Pana wytrwałość jest nieprawdopodobna. Czytam Pana wpisy od lat i gratuluję wytrwałości i konsekwencji.

  3. Kazimierz Jasionek, 18 lip 2016 o 13:06

    Mam przeczucie, że Rutkowski w niczym nie będzie odbiegał od buraka Zaguły, a wszelkie odpowiedzi będą polegały również na takim jak poprzednio ble, ble, ble !!!! A dla mało kumatych mieszkańców w miejscowej polityce żeby zauważyli tą zas…. karuzelę stanowisk pod rządami Dyzmy. Gocyła do PM MZUM.PL S.A. a Zaguła do zarządu Wodociągów. Tak się ustawiają kolesie Zarazy i możemy być pewni, że żadna krzywda im nie grozi – a szkoda !!!!!

  4. Członek wspólnoty, 20 lip 2016 o 19:33

    To nie jest tylko problem zubożenia mieszkańców. Naprawdę biedny zwłaszcza ze starego pokolenia nie występuje o pomoc.
    Rozmawiałem z osobami starszymi, którzy mają 880 zł emerytury, niskie renty, prąd na kartę ale opłacają czynsz.
    Najłatwiej ściągnąć dług z właściciela-emeryta, rencisty bo ma stały dochód.
    To jest problem wykorzystywania prawodawstwa dotyczącego pomocy społecznej, której kontroli nie można wyegzekwować wg obecnego stanu prawnego.
    A czy formacja SLD nie odpowiada za kształt prawodawstwa dotyczącego eksmisji?
    Minimalna pensja chroniona jest przed egzekucją, ale minimalna emerytura już nie jest – tylko 50%- 441,28 zł, lub renta 338,37 zł (Art. 141 ustawy o emeryturach i rentach).
    Od września 2016 ma być podniesiona kwotę wolna od egzekucji do wysokości najniższej emerytury 880zł.
    Jak można za te kwoty egzystować?
    Dlaczego nie zreformowano przy tym ustawy o pomocy społecznej i nie dostosowano do realnej sytuacji?
    Przecież włodarze miasta wiedzieli doskonale poprzez przedstawiciela gminy, jaka jest sytuacja materialna wspólnot.
    Spotkania dotyczące kredytów i zgody na termomodernizacje były burzliwe. Podnoszono kwestie ewentualnej niewypłacalności w przyszłości i stanu aktualnego. Realizowano w nich mechanizm głosujemy dopóki nie przegłosujemy, a później jakoś to będzie.
    Zmuszano do zaciągania kredytów głosami gminy, przyprowadzając nawet osoby z opieki społecznej.
    Żeby bank udzielił kredytu, należne zaległości gmina regulowała.Teraz uległy one odtworzeniu.
    Obowiązkiem gminy jest regulowanie zaległości za mieszkania lokatorskie pod rygorem prawnym. Dlaczego nie robią tego wspólnoty? Bo są kontrolowane przez osoby popierające politykę gminy, a nie interes członków, a w wielu zarządy są spośród gminy.
    Stać mieszkańców lokali socjalnych, również niektórych lokatorów na opłaty za telewizje satelitarną, samochody nie mieszczą się na parkingach, a czynszu nie ma kto opłacać!
    Takie mają dramaty niektórzy biedni z Dąbrowy Górniczej.
    http://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/slask/dramat-mieszkancow-dabrowy-gorniczej/n46hqxn
    Komentarze z artykułu:
    „…gdyby mie mieli tak naprawde co do gara włożyć to nie byłoby ich stać na telewizje za 80 zł .”
    „trzeba bylo starać sie o mieszkanie socjalne a internet i tv to nie luksus !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! co zazdrość nie może , ŻAL! PPP wziepas to teraz płać 🙂 ha ha ha dobrze ci tak”
    Bieda prawdziwa jest cicha i pokorna, kryje się po zaułkach, nie obnosi się z nią.
    Mąż za granicą pracuje, żona udaje biedną i samotną; ma samochód nie stać go na czynsz; żyją w konkubinacie – udają samotnych; 2mln bierze wypłatę pod stołem – nie można nic od nich wyegzekwować, alimentów, czynszów.
    Kto za to odpowiada, że preferuje się cwaniactwo – krasnoludki?
    Żeruje się na ludziach uczciwych, często biednych strasząc że trzeba teraz przeprowadzić konieczne remonty podwyższając po raz kolejny fundusz remontowy, gdy część na niepłacących wynosi już nie 15% a 25-30%, ewentualnie wziąść kolejny kredyt.
    Bo właściciel z 1200 zł emerytury to krezus, bo ma stały choć niekiedy minimalny dochód, który ma być wykorzystywany przez cwaniaków i kombinatorów.
    Znaleźć głupich,żeby podpisali cyrograf windykacji jak w banku, zarządzać czyimś ryzykiem w imię celów politycznych – Niech Pani podpisze jak Pani chce tu mieszkać.
    Odpowiedź na interpelacje świadczy nawet nie o alienacji rządzących, którzy widzą odbicie rzeczywistości w krzywym zwierciadle i ograniczają je do wycinkowych problemów, ale o jakości życia politycznego, którego celem jest utrzymanie przy władzy, a nie realne rozwiązywanie problemów.
    My nic nie możemy, działamy w określonym otoczeniu prawnym.
    To po co tam siedzicie – w myśl zasady, że bez partii nie ma demokracji, bo tak twierdzą wasi ojcowie założyciele i przełożeni?
    Jesteśmy otwarci, a przecież rządziliście przez kilkanaście lat i to jest wasza spuścizna legislacyjna, którą zostawiliście potomnym, a teraz żądacie propozycji, wyrzeczeń.
    To wasi ojcowie wydeptali ścieżki tego systemu politycznego i odpowiadają za marną jakość i niespójność organizacji państwa, w tym ustroju samorządowego.
    Niektórzy zajmowali stołki radnych przez 20 lat, czy zmienili wiele na lepsze malując Polskę z zewnątrz, w dużej części na kredyt? – 301 mln miasto, 78 mld długu zagranicznego, nie wspominając o wewnętrznym.
    Płynęliście z nurtem ogłupiania społeczeństwa w myśl zasady kombinujcie, by żyło się lepiej… niektórym.
    Inspiratorem programu zadłużania była gmina i jej obowiązkiem prawnym jest uregulowanie wg swojej części udziałów zaległości za mieszkania komunalne.
    Koniec kropka.

  5. iti, 21 lip 2016 o 8:28

    do Członka wspólnoty:
    „Inspiratorem programu zadłużania była gmina i jej obowiązkiem prawnym jest uregulowanie wg swojej części udziałów zaległości za mieszkania komunalne.
    Koniec kropka.”
    To prawda i cała formacja SLD jest za to z Podrazą na czele odpwiedzialna.

  6. Marta, 21 lip 2016 o 8:54

    Zubożenie przyczyną niepłacenia do wspólnot!!! i nieprzestrzegania prawa. Absurd.
    To trzeba było nie remontować kultury komunistów w postaci PKZ za 80 milionów!!!

  7. dąbrowianka, 21 lip 2016 o 10:37

    Buta i arogancja wynikające z odpowiedzi na interpelację są przerażające.
    Dotyczy to zarówno Pana Prezydenta jak i dyrekcji MZBM-u (która udzielała panu prezydentowi wyjaśnień w przedmiotowej sprawie).
    Wynika z niej, że Gmina nie płaci do Wspólnot swoich należności, ponieważ najemcy gminni nie płacą Gminie. I wszystko jest ok! (zgodnie z wyjaśnieniami MZBM-u i wg pana prezydenta).
    Tylko, że pan prezydent może o tym nie wie, natomiast bardzo dobrze to wie MZBM, że Stroną we Wspólnocie nie są najemcy gminni, tylko Gmina!!!! Wspólnota nie ma prawa dociekać ani być zainteresowana tym jak najemcy gminni regulują swoje należności w stosunku do Gminy. Powtarzam, to Gmina jest stroną w sprawie tylko i wyłącznie!!!
    Jeżeli Gmina nie płaci wspólnocie to wspólnota pozywa do sądu tylko i wyłącznie Gminę a nie najemców gminnych.
    Rozwiązanie problemu braku wpłat czynszów za mieszkania gminne jest poważnym problemem Gminy a nie wspólnot mieszkaniowych. Wspólnota nie ma prawa ingerować w te sprawy (najemcy mają umowy z Gminą a nie ze wspólnotą mieszkaniową).
    W przypadku gdy Wspólnota pozwie do sądu Gminę , to uzyska tylko i wyłącznie wyrok w stosunku do Gminy (zapłaty należności). Ten wyrok nie da prawa wspólnocie wyrzucać na bruk najemców gminnych. Komornik w przypadku niezrealizowania wyroku może zając np. konta bankowe Gminy, ale nie ruszy nigdy! najemców gminnych.
    Dlatego proszę nie wprowadzać ludzi w błąd.
    Natomiast druga kwestia poruszona w odpowiedzi na interpelację to zauważona!!! przez Gminę sprawa ubożenia społeczeństwa. Brawo!!! Nareszcie to Gmina zauważyła!
    Tylko jakoś nie widziała tego, pierwsza podnosząc rękę (przez swoich przedstawicieli na zebraniach wspólnot) za termomodernizacjami na KREDYT. Jakoś nie martwiła się wtedy tym czy ludzi stać na ten kredyt czy nie.
    Nie posiadała wtedy wiedzy o tym, że są problemy z płatnościami czynszu?
    Nie miała wiedzy, że gdy nie będzie płaciła wspólnocie za najemców gminnych to wspólnota może mieć problemy z regulacją rat kredytu?
    Wychodziła z założenia: jakoś to będzie?
    Czy też: niech sobie wspólnota radzi bo nam nie płacą tak więc z czego my mamy zapłacić?
    Jednakże zupełnie inne standardy są stosowane w przypadku właścicieli mieszkań we wspólnocie. Właściciel nie może powiedzieć, ze nie płaci czynszu bo mu np. pracodawca nie płaci pensji albo jest bez pracy. W stosunku do właścicieli (jak słusznie zauważył prezydent) regulamin windykacji jest stosowany prawidłowo zgodnie z jego zapisami. A w stosunku do Gminy tez? Z odpowiedzi prezydenta wynika że nie, bo Gmina nie ma kasy.
    Czy to sprawiedliwe i zgodne z prawem panie prezydencie?
    „Załatwiliście” wspólnoty mieszkaniowe.
    To głównie dzięki wam wspólnoty zaciągnęły potężne kredyty a teraz do spłaty tych kredytów nie dokładacie się choć to wasz obowiązek. Mając długi w stosunku do wspólnot cały ciężar kredytu przerzucacie tym samym na właścicieli mieszkań we wspólnotach bez względu na to czy ich na to stać czy nie i oczywiście nie informowaliście ich (przy zaciąganiu kredytu) że Gmina może mieć problemy finansowe bo najemcy gminni nie płacą.
    I proszę nie przerzucać winy na najemców gminnych w tej sprawie, bo to nie oni głosowali na zebraniach wspólnot za kredytami tylko WY!
    To nie najemcy gminni naciskali na szybkie remonty na kredyt, tylko wasi przedstawiciele w MZBM, którzy doskonale znali sprawę problemów z płatnościami czynszów.
    Dług Gminy we wspólnotach narasta co oznacza tylko jedno: zaczną się pojawiać problemy we wspólnotach mieszkaniowych. Rata kredytu jest bezwzględna do zapłaty a w banku argument ubożenia społeczeństwa nie działa.

  8. Marta, 21 lip 2016 o 15:59

    Brawo.

  9. też członek wspólnoty, 21 lip 2016 o 19:07

    Realizowanie celów polityki miasta poprzez przerzucanie długu gminy w ciężar obciążeń właścicieli, nawet czasowo to samowładztwo ubrane w pozory demokracji.
    Motywowanie lokatorów do płacenia to nie nasz problem tylko gminy.
    O właścicieli nikt się nie troszczy, czy nie wylądują na ulicy, bo nie przysługuje im lokal zastępczy.
    Właściciel odpowiada za własne decyzje, nie za politykę gminy, państwa i wywołany przez to bardak.
    Stworzyliście kołchoz oparty na przymusowym kolektywiźmie w postaci ułomnego UOWL, to chociaż przestrzegajcie obowiązującego prawa i nie róbcie ludziom wody z mózgu swoimi odpowiedziami.

  10. iti, 22 lip 2016 o 12:20

    Dobre:
    „Stworzyliście kołchoz oparty na przymusowym kolektywiźmie w postaci ułomnego UOWL, to chociaż przestrzegajcie obowiązującego prawa i nie róbcie ludziom wody z mózgu swoimi odpowiedziami.”

  11. iti, 3 sie 2016 o 15:49

    Historyczne dane prasowe odnośnie zadłużenia MZBM
    2007 40mln
    http://dabrowagornicza.naszemiasto.pl/archiwum/zadluzenie-lokatorow-i-najemcow-wobec-mzbm-siega-40,1405152,art,t,id,tm.htm
    2009 14.8mln
    http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/140466,mzbm-w-dabrowie-gorniczej-ma-148-mln-zl-dlugow-wobec-wspolnot,id,t.htm
    http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/168867,dabrowa-gornicza-dali-pieniadze-na-dlug-mzbmu,id,t.html
    http://halinaglowacka.blog.onet.pl/2009/11/22/sesja-listopadowa-kontrowersyjne-projekty-uchwal/
    2011 35mln?
    http://biznes.onet.pl/zyja-na-koszt-miasta/ztf9v
    Ile w tym czasie (2006-2016)było dopłat z budżetu miasta do MZBM? – tylko w 2010 – 5480 tys.
    Odnośnie termomodernizacji to są odgórne plany podrzucane lub narzucane przez organy polityczne – Radę Miejską wynikające z programu rewitalizacji – Program Rewitalizacji Dąbrowa Górnicza 2022, aktualizacja – 2016 r. pdf Gołonóg s.26
    http://ngo.dabrowa-gornicza.pl/downloads/2016-03-09_08-09-43-838491/projekt%20-%20Program%20Rewitalizacji%20D%C4%85browa%20G%C3%B3rnicza%202022,%20aktualizacja%20-%202016%20r.pdf
    http://fabrykapelnazycia.pl/show/2016-01-29_16-11-54-758148/Lokalny%20program%20rewitalizacji%20Dąbrowy%20Górniczej%20do%202020%20roku.pdf
    Szczytne cele, których amortyzacja sięga niekiedy ponad 30 lat dźwigają na na własnym garbie członkowie wspólnot w postaci kredytów,często 20 letnich. Średnio jest to 10 – 12 000 zł na mieszkanie, z których część ma taki dochód roczny, w Gołonogu 2 tys. bezrobotnych – ok.5.8%, następne 5% z emeryturami i rentami poniżej minimum socjalnego, nie licząc blisko 1000 osób które zalegaja z czynszem.
    Zadłużenie w liczbach bezwzględnych Dąbrowy Górniczej wzrosło z 52 mln na koniec 2010r do 306 mln obecnie, z 10% do 36.6% budżetu.
    http://kos.org.pl/dokumentacja/liczniki-zadluzenia/
    http://www.twojezaglebie.pl/miasta-inwestuja-a-zadluzenie-rosnie-aby-splacic-dlugi-mieszkancy-musieliby-dolozyc-po-tysiac-zlotych-75345
    http://zawiercie.naszemiasto.pl/artykul/zaglebiowskie-miasta-zyja-na-kredyt,918509,art,t,id,tm.html
    http://zawiercie.naszemiasto.pl/artykul/dlugi-dabrowy-gorniczej-beda-wciaz-rosly,727990,art,t,id,tm.html
    http://www.wspolnota.org.pl/fileadmin/pliki/reklamy__teksty/Ranking_-_zadluzenie_samorzadow.pdf

  12. Członek wspólnoty, 4 sie 2016 o 13:06

    Na ostatniej rozprawie sądowej dotyczącej odwołania zarządu jednej ze wspólnot sędzia zadał pytanie – Dlaczego zgodziliście się na kredyt? Odpowiedź nie padła. A powinna.
    To grupy inicjatywne, jak niegdyś Wandy Wasilewskiej z gminą na czele realizującą własne cele mające niewiele wspólnego z wymaganymi procedurami, racjonalizmem ekonomicznym i interesem członków o tym zadecydowały.
    Ustrój niby inny, metody pozostały te same. Mentalność marksisty przetransponowano na demokraturę Gramsciego.
    By została zachowana ciągłość profitów mundur wojskowego i stanowiska politruków waszych ojców, zostały zamienione na ładnie skrojony garnitur i nową propagandę opartą na micie nieograniczonego wzrostu, sztandarowych centralistycznie zarządzanych inwestycjach budujących image i życiu na kredyt.
    W zeznaniach do prokuratury w D.G. przekazano tylko listy za kredytem, przeciw już nie. To nie my, tylko członkowie (wszyscy!) tak chcieli. A kto tak ochoczo podnosił ręce, by przegłosować i przechylić szalę głosowań, jak nie gmina. A kto zapewnił,że będzie głosować tak, jak większość, a póżniej złamał to przyrzeczenie?
    A teraz raczyli zauważyć, że lokatorzy zbiednieli i dlatego gmina nie płaci wspólnotom.
    Ten sam mechanizm wyparcia, to nie my, to członkowie tak chcieli-tam gdzie była większość przeciw, przy podziale 50/50 lub bliskim w jedną lub drugą stronę.
    W odpowiedziach prezydenta na interpelacje, to nie my, tylko poprzednicy winni są nieprawidłowości. To nie my, tylko mieszkańcy tak chcieli.Tylko pan prezydent nie pamięta chyba kto protestował przeciwko podwyżkom wody w mieście i prywatyzacji wodociągów w 2004 r. Kto zyskał z perspektywy czasu-mieszkańcy? Ile wydano na odkupienie udziałów z powrotem?
    Jest taka maksyma rzymska is fecit cui prodest- ten to uczynił komu to przyniosło korzyść – na pewno nie była ona równoważna dla mieszkańców miasta. To jest wasza socjalistyczna ekonomia, za cenę udziałów i etaty w spółce.
    Tak jak dyrektor MZBM, który mówi, że chce się mu udowodnić,że jest wielbłądem. A kto się podpisał pod zwołaniem zebrania przez gminę
    – prawnie wybrany zarząd czy gmina?
    To tylko drobne niedopatrzenie wg zeznań. Niektóre zarządy nie raczą dać swojej pieczątki na zaproszeniach, tak są przeświadczone, że rządzi gmina, że nawet nie chcą przykryć tej fikcji.
    To kilka przykładów z wielu. To jest farsa oddolnej demokracji.
    Nie ma gorszego zła od pięknych słów, które kłamią.(Ajschylos)
    Chodzić po mieszkaniach i naciskać, aby członkowie podpisali cyrograf kredytowy; dowozić członków wspólnoty na zebranie jak nie było większości łącznie z gminą; zwoływać nieprawnie kontrzebranie z inicjatywy gminy, a nie zarządu – bo gmina musi zrealizować swoje cele polityczne; fałszować głosowania, przedstawiać upoważnienia nie mające mocy prawnej.To jest wasza demokracja.
    Dla niektórych 80-100zł kredytu to jest kwestia przeżycia tygodnia.
    Sąd chyba nie wie jakimi kontynuowanymi z poprzedniego ustroju działaniami rządzą się organy sprawujące władze w Zagłębiu.
    Wspólnota to organizm społeczny zbliżony do rodziny, który w swych działaniach nie może się opierać na kłamstwie, bo prowadziłoby to do jego upadku, fikcji rachunku ekonomicznego i demokracji.
    Wspólnota to consensus. Członkowie rodziny się nie oszukują, dlatego struktury społeczne trwają już tysiące lat, pomimo prób ich rozbicia.
    W gospodarce kapitalistycznej porozumiewanie społeczne opiera się na komunitaryzmie oddolnym, a nie jak jak w socjalizmie na kolektywizmie narzucanym przez partię.
    Plany ekonomiczne narzucające pod pojęciem modernizacji niezamożnym obciążenia, którym nie mogą podołać, nieoparte na bazie materialnej, zwłaszcza na rachunku ekonomicznym (realizowane na kredyt) promowane poprzez regulacje ekonomiczne służą bogatym -monopolistom, bankom, dużym przedsiębiorcom i ośrodkom, oligarchii i prowadzą do ubożenia części społeczeństwa i stagnacji.
    A jak te cele w neoliberalizmie mają się do rachunku ekonomicznego to widzimy na przykładzie części inwestycji realizowanych w Polsce, mieście przy wsparciu UE przez ośrodki naukowe i ekonomistów tworzących nową ekonomię będącą zaprzeczeniem matematyki i nauk ścisłych.(np. analiza ekonomiczna dotycząca opłacalności Aqua Parku w Dąbrowie Górniczej, zwana czerwoną książeczką).
    Polityczne struktury (partiokracja) narzucana z góry oparta na opatrznie rozumianym pragmatyzmie, gdzie rządzi pieniądz, kłamstwo i siła (interes) wykorzystują te negatywne cechy, by utrzymać się przy władzy i realizować cele polityczne przez propagandę, image, malowanie starych i biednych dzielnic na kredyt (rewitalizacja), w których los niezamożnych nie ulega poprawie,obciążenia rosną, a prekariat się powiększa.
    Przychodzi mi na myśl odniesienie do realnego socjalizmu z tekstem piosenki Piła tango – wojewoda śliwiński pomalował płoty, tylko wtedy to było na kredyt zaciągany przez państwo.
    System pieniądza dłużnego (kredytu) prowadzi do polaryzacji społecznej- biedni biednieją, a bogaci się bogacą.
    Problem z socjalizmem polega na tym,że ostatecznie kończą się cudze pieniądze (M.Tchatcher).

  13. Członek wspólnoty, 4 sie 2016 o 15:07

    Aby nie być gołosłownym przykłady dotyczące rewitalizacji i termomodernizacji z zagranicy. W państwach kilkukrotnie bogatszych z mieszkaniami właścicielskimi nie obciąża się mieszkańców działaniami termomodernizacyjnymi w postaci dotacji, aby zmuszać do zaciągania kredytu, przy kredytach tańszych niż w Polsce.
    Obciążanie kredytami, powoduje dalsza pauperyzację części mieszkańców, żaden nawet bogaty nie przeprowadza termomodernizacji, jak nie otrzymuje ulgi od przedsiębiorstwa ciepłowniczego w wysokości faktycznej oszczędności, najmniej 75% i inwestycja nie zwraca się w ciągu 10 lat.
    U nas mami się ludzi 20%, o które zawyża się kosztorys i ląduje z reguły w kieszeniach pośredników i przedsiębiorców.
    W Wielkiej Brytanii są to dotacje zamiast pożyczek Green Deal- 540 mln funtów(2013) oraz zwroty-ulgi Green Deal Home Improvement Fund”- zwrot 75% kosztów instalacji, do maksymalnej kwoty 6000 funtów, 100% dofinansowania do kwoty 1000 funtów.
    http://www.chronmyklimat.pl/projekty/energooszczedne-4-katy/wiadomosci/nowa-zacheta-do-renowacji-brytyjskich-domow
    W Niemczech na tradycyjnie krajowe fundusze przeznaczone na rewitalizację składają się następujące źródła:
    − programy federalne
    − inne środki federalne:
    − środki funduszu wspierania budownictwa mieszkaniowego (Wohnungsbau-förderung),
    − środki Kreditanstalt für Wiederbau (KfW) 59
    − środki gminnego funduszu transportu (Gemeindeverkehrsfi nanzierung – GVF);
    − środki krajów związkowych:
    − wspieranie budownictwa mieszkaniowego;
    − modernizacja i przywrócenie użytkowania budynków mieszkalnych;
    − wspieranie rewitalizacji i rozwoju miast;
    − wspieranie poprawy środowiska mieszkaniowego;
    − ochrona dziedzictwa kulturowego;
    − ulgi podatkowe dla budynków przeznaczonych do konserwacji na obszarach rewitalizacji i zabytków
    − środki finansowania samorządów lokalnych (Gemeindefi nanzierung – GFG);
    − inne środki:
    − środki przedsiębiorstw komunalnych;
    − środki prywatne
    Rozdz.3.7.1 s.64
    http://irm.krakow.pl/uploadUser/file/___Rewitalizacja_publikacje/Ksiazki/T03_Rewitalizacja%20misat%20w%20Niemczech.pdf
    U nas tylko wykształcone lemingi z dużych miast wierzą, że spadkobiercy komuny jako pośrednicy i redystrybutorzy przy monopolu energetycznym zapewnią im opłacalność termomodernizacji w formie dotacji z przymusowym kredytem.
    Wystarczy tylko pomanipulować współczynnikami podzielników i naiwny naród łącznie z lobby prawniczym uznaje dotację jako wartość dodaną a członkowie wspólnot biegną zaciągnąć kredyt.
    Żadnej wiedzy technicznej jak ma być przeprowadzona termomodernizacja, dla nich ważne jest jaki kolor będzie miał blok.
    Przedstawiciele-posłowie i senatorowie poza nielicznymi oderwani od rzeczywistości lobbują dla banków i korporacji. Rząd napędza zarobek dla banków, nie reaguje na protesty Krajowej Izby Gospodarki Nieruchomościami przeciw wydatkowaniu środków związanych z efektywnością gospodarczą jedynie w formie instrumentów finansowych.
    Elektryczne społeczeństwo wychowane na pokemonach i piktogramach ze szklaną pogodą codziennej propagandy patrzy wyłącznie na image, duża część zaś spauperyzowana, niewykształcona, biedna bez dostępu do źródeł informacji i wychowana na tradycyjnych wartościach, wierzy że pośrednicy ich nie mogą oszukać oraz będą działać w ich interesie.
    Dziś w otoczeniu ekonomicznym toczy się twarda walka o pieniądz, gdzie biedny traktowany jest jak konsument i narzędzie wyzysku. A jak nie spełnia tych kryteriów nie potrzebny jest dla państwa i oligarchii.
    Samorząd realizuje własne cele polityczne malowania zewnętrznego, mając w nosie degradację społeczną, opiera się na własnych politycznych akolitach bardziej zamożnych członkach wspólnoty, którzy uważają,że zrobili dobry interes zaciągając kredyt.
    Papier audytora przyjmie każdą teorie, co potwierdzają sygnały z innych wspólnot i spółdzielni np. Kasprzaka 54.
    Pani sprzątająca mówi jaki ładny blok, tylko, że muszę dopłacać do tego interesu minimum 60 zł mies., przy założeniu że grzeje średnią, by zwracało mi się to w czasie 10 letniego kredytu.
    Na podzielnikach okłamują mnie 200zł 15 kresek przy skręconych termoregulatorach, tj.200-300zł rocznie (>10%) które przesunięto oprócz tego w stronę zamożniejszych. To jest właśnie nowy wymiar kolektywistycznej neoliberalnej komuny, która nie opiera się na miernikach, rachunku ekonomicznym, automatyce tylko uznaniowym okradaniu społeczeństwa przez narzucane wzory.

  14. rzeczowa, 4 sie 2016 o 19:16

    jak można było zaufać gminie która opłaca paracownikow mzbm właśnie po to, żeby były tak adsurdalne sytuacje związane ze wspólnotami mieszkaniowymi, czy nikt tego nie widzi jak bardzo się starają o to żeby wszystko pogrążyć i nie brać za nic odpowiedzialności, a firmy które zostały zatrudnione przy termomodernizacjach też napewno były wybierane w wątpliwy sposób ( zamówienia publiczne) oraz dział techniczny, który, ma na pewno swoje w tym udziały ale to juz nie pierwszy raz taka sytuacja się wytworzyła w tym dziwnym tworze jak mzbm, jak może Prezydent tolerować takie sytuacje wiedząc o tym o czym wszyscy wiedzą SLD nie jest niesmiertelna mam nadzieję że ci ludzie odpowiedzą kiedyś za swoje nie czyny tylko podlectwa wiedząc że wpędzają ludzi na długie lata na płacenie czynszy pod miarę bo tak sobie wymyślili. A co do Pana Gocyły człowiek który zniszczył wszystko łącznie ze swoim otoczeniem które go chołubiło ponad miarę, mam nadzieję że kiedyś ta cała ekipa za to odpowie.

  15. Członek wspolnoty, 13 sie 2016 o 17:30

    Piotr Sobierajski 9 maja 2016 12:20
    Dąbrowa Górnicza: lokatorzy nie płacą za mieszkania, a to duży problem
    „Dziś w gminnych zasobach lokalowych mieszka 9 tysięcy 198 osób. Okazuje się, że obecne zadłużenie najemców lokali mieszkalnych Gminy Dąbrowa Górnicza wynosi aż 54 miliony 897 tysięcy 333 zł. W stosunku do roku 2014 zadłużenie to wzrosło o 1,73 procenta, czyli o 934 tysięcy 645 zł., a do roku 2013 wzrosło o 11,70 procenta, czyli o 5 mln 671 tys. 725 zł. – Na tę kwotę składa się zadłużenie, które posiada 2 tysięcy 911 najemców lokali mieszkalnych, w tym zadłużonych powyżej 1000 zł jest 2 tysiące 76 najemców.. Należy zaznaczyć, że liczba zadłużonych najemców zawiera wszystkich zadłużonych z przedziału od 1 grosza aż do najwyższego zadłużenia – informuje Ireneusz Adamczyk, dyrektor Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych. Najwyższe zadłużenia pięciu najemców wynoszą obecnie: 223 tysiące 976 zł; 205 tysięcy 690 zł; 203 tysiące 887 zł; 198 tysięcy 143 zł oraz 186 tysiące 166,00 zł.”
    Więcej: http://www.dziennikzachodni.pl/wiadomosci/dabrowa-gornicza/a/dabrowa-gornicza-lokatorzy-nie-placa-za-mieszkania-a-to-duzy-problem,9970732/

  16. dąbrowianka, 15 sie 2016 o 15:57

    Odnosząc się do wpisu Członka Wspólnoty (o wszelkiego typu dofinansowaniach termomodernizacji za granicą) zwracam się do pana radnego o to aby w interpelacji zapytał pana prezydenta dlaczego wspólnoty mieszkaniowe administrowane (tak naprawdę to zarządzane) przez MZBM nie zwróciły się o wsparcie na inwestycje termomodernizacyjne z funduszy unijnych? Dlaczego pracownicy MZBM-u nie zainicjowali i nie pomogli wspólnotom w uzyskaniu konkretnych dotacji unijnych?
    Dla Dąbrowy Górniczej został stworzony obszerny program Rewitalizacji (z tego co wiem niezbędny przy pozyskiwaniu środków unijnych), z którego tak naprawdę mieszkańcy nic nie mają.
    Dlaczego inne wspólnoty nie administrowane przez MZBM (np. Manhattan) skorzystały ze wsparcia unijnego?
    I proszę w tej interpelacji zaznaczyć, że nie chodzi panu o premie termomodernizacyjne, bo to zaledwie dofinansowanie 16% inwestycji, a przy wielkim kredycie nawet nie wystarczające na odsetki. Chodzi o konkretne dotacje w wysokości np. 85% inwestycji. Dlaczego żadna wspólnota w Dąbrowie Górniczej nie skorzystała z takiej możliwości? Gdzie wtedy byli „specjaliści” z MZBM?

  17. dąbrowianka, 15 sie 2016 o 18:03

    Informacja z internetu z Portalu Wspólnota Mieszkaniowa o pomocy Funduszy Unijnych na remonty we wspólnotach mieszkaniowych. Informacja dotyczy wsparcia w latach 2007-2013 a więc tych lat w których odbyły się na szeroką skalę w naszym mieście termomodernizacje.
    Link:http://wspolnotamieszkaniowa.pl/aktualnosci/fundusze-unijne-wspomagaja-remonty-wspolnot-mieszkaniowych/268.html
    Pytam po raz kolejny: dlaczego administrator wspólnot tj. MZBM nie pomógł wspólnotom w tym temacie a jednocześnie skutecznie „pomógł” wspólnotom zadłużyć się na długie lata?

  18. iti, 16 sie 2016 o 11:08
  19. Członek wspólnoty, 16 sie 2016 o 22:56

    Dyrektywa art. 47 Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r.wyszczególnia na jakie cele można otrzymać dofinansowanie ze środków unijnych oraz warunki kwalifikowalności wydatków na mieszkalnictwo. Kwalifikowalność dotyczy zarówno renowacji części wspólnych wielorodzinnych budynków mieszkalnych jak i przygotowania do użytkowania socjalnych budynków mieszkalnych poprzez renowację i adaptację budynków istniejących stanowiących własność władz publicznych lub własność podmiotów działających w celach niezarobkowych.
    Rewitalizacja miast ujęta w Regionalnych Programach Operacyjnych przewiduje możliwość ubiegania się o wsparcie finansowe przez wspólnoty mieszkaniowe na przedsięwzięcia takie jak:
    renowacja wspólnych części wielorodzinnych budynków mieszkalnych (odnowa głównych strukturalnych części budynku np. dach, fasada (usunięcie elementów wykonanych z użyciem azbestu), okna, i drzwi fasady, klatki schodowe, korytarze wewnętrzne i zewnętrzne, wejście i jego struktury zewnętrzne, windy, instalacje techniczne budynku.
    „Wspólnota mieszkaniowa może wystąpić z własnym projektem, budynek (budynki), który do niej należy, musi znajdować się na „obszarze problemowym” zawartym w Lokalnym Programie Rewitalizacji. Program ten przyjmowany jest przez władze lokalne – Urząd Gminy, Miasta, bądź Dzielnicy.
    Wspólnota mieszkaniowa, która chce wziąć udział w konkursie, musi złożyć swój projekt inwestycyjny. W następnej kolejności wniosek podlega ocenie formalnej oraz merytorycznej. Po pozytywnym przejściu procedur możliwe jest podpisanie umowy pomiędzy wspólnotą a Jednostką Wdrażania Programów Unijnych. W wyniku podpisania umowy możliwe jest uzyskanie do 85 proc. wartości projektu, przy czym forma przekazania pieniędzy zależy od JWPU i może mieć formę zaliczki (przed rozpoczęciem inwestycji) lub refundacji (pieniądze są przekazane na podstawie faktur z realizowanego przedsięwzięcia).”Tak jest w RPO 2014-2020 woj, mazowieckiego.
    Dotychczas w latach 2007-2013 w ramach RPO (Regionalnych Programów Operacyjnych) odgórnie blokowano przez Ministerstwo i sejmiki wykorzystanie środków przez wspólnoty i spółdzielnie w formie dotacji, czego nie zabraniają przyjęte dyrektywy UE. Realizowane były tylko niektóre projekty w formie szczątkowej np. usuwanie azbestu.
    Była to celowa działalność wspierająca banki i służyła narzucaniu realizacji określonego modelu w formie programu ogólnopolskiego malowania na kredyt, gdyż wmawiano członkom wspólnot jaka to jest dla nich te 16-20% dotacji wartość dodana. O czym mówimy,jeśli sędzia rozumował takimi kategoriami, człowiek niewątpliwie wykształcony, ale nie znający praktyki życia gospodarczego.W dużej części konstruowano tak kosztorysy by wyssać te dopłaty dla wykonawców i regulatorów przez zawyżenie cen i celowe przeszacowania audytów, a członkowie wspólnot mieli z tego wielkie g.
    Świadczą o tym setki przykładów wykonawczych w Polsce, na co UE przymyka oko.
    Przecież zrealizowano cele, a że kosztem członków -to potwierdza tezę że regulacje odgórnie narzucone przez lobbystów służą im jako beneficjentom, a nie ludziom niezamożnym omamionym propagandą centralnego sterowania gospodarką.
    Może nie są to dla kogoś 10-12 tys. kredytu wielkie pieniądze, ale świadczy to upadku społecznym i biedzie w Polsce.
    Jeśli ktoś (korporacjonista) coś ci daje jako wartość dodaną to powinieneś wiedzieć ,że on to sobie odbierze w dwójnasób jeszcze w świetle legalizmu i prawa. Bo dotacje, które nie są kierowane bezpośrednio do ludzi tylko dla banków i pośredników to zawsze są pożywką dla upadku etyki, nieprawidłowości i zakłamania, zawyżania rachunku ekonomicznego,wolności wyboru.
    Bo kredyt tworzy z człowieka, zwłaszcza biednego posłusznego niewolnika, a nie daje mu wolność jak wmawiają neoliberałowie we wszechobecnej natrętnej propagandzie. Dobry towar sprzedaje się bez reklamy tych, którzy stali się uzurpatorami postępu, prometeizmu, paternalizmu i nieomylności, bo nie mogą zbankrutować i upaść bo są zbyt wielcy, w przeciwieństwie do tych którzy przymuszani są do kredytu w imię wzniosłych celów.
    Pieniądz jest narzędziem którym posługuje się oddolnie, a nie produktem produkowanym, kreowanym dla powielenia zysków w formie narzucanych programów.
    90% dopłat w formie dotacji dotyczyło w latach 2004-2013 przedsiębiorstw i budynków użyteczności publicznej.
    Dotychczasowa Struktura projektów rewitalizacji w podziale na wnioskodawców – Projekty wspólnot mieszkaniowych – lata 2008-2014 łącznie wymieniono 26 w Dąbrowie Górniczej w Programie Rewitalizacji 2007-2013:
    nr 36 ul. Piłsudskiego – Kompleksowa wymiana pokryć azbestowych na materiały nieszkodliwe na Osiedlu Sikorskiego w Dąbrowie Górniczej Wspólnota Mieszkaniowa Budynku nr 36 przy Al. J Piłsudskiego,
    nr 20 ul. Piłsudskiego,
    nr 34 ul. Piłsudskiego,
    ul. Kościuszki 19 (spółdzielnia Lokator),
    Rewitalizacja przestrzeni miejskich – w tym rozbudowa miejsc parkingowych oraz przebudowa istniejącego układu komunikacyjnego na osiedlu Sikorskiego w Dąbrowie Górniczej – Etap II Gmina Dąbrowa Górnicza.
    Jakie zrealizowano pozostałe i z jakich funduszy-pozostałe 22, czy są dotacje w formie instrumentów finansowych (Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej)?, bo tamte to była dotacja 85%, a przedstawione dane w sposób niejasny odzwierciedlają problem obciążenia finansowego.
    Jakie zrealizowano pozostałe i z jakich funduszy-pozostałe 22, czy są dotacje w formie instrumentów finansowych (Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej)?, bo tamte to była dotacja 85%, a przedstawione dane w sposób niejasny odzwierciedlają problem obciążenia finansowego.
    W oparciu o postanowienia Dyrektywy 2012/27/UE w zakresie efektywności energetycznej, odnawialnych źródeł energii i gospodarka niskoemisyjnej przewiduje się wsparcie kompleksowej modernizacji energetycznej budynków użyteczności publicznej i mieszkaniowych wraz z wymianą wyposażenia tych obiektów na energooszczędne w zakresie związanym m.in. z:
    ociepleniem obiektu, wymianą okien, drzwi zewnętrznych oraz oświetlenia na energooszczędne;
    przebudową systemów grzewczych (wraz z wymianą i przyłączeniem źródła ciepła), systemów wentylacji i klimatyzacji, zastosowanie automatyki pogodowej i systemów zarządzania budynkiem;
    budową lub modernizacją wewnętrznych instalacji odbiorczych oraz likwidacją dotychczasowych źródeł ciepła;
    instalacją mikrogeneracji lub mikrotrigeneracji na potrzeby własne,instalacją OZE w modernizowanych energetycznie budynkach;
    instalacją systemów chłodzących, w tym również z OZE.
    http://www.pnocee.pl/content/dotacje-dla-wspólnot-i-spółdzielni-mieszkaniowych-na-przełomie-pierwszego-i-drugiego
    Działania te mogą być prowadzone w koordynacji z realizacją projektów z zakresu modernizacji sieci ciepłowniczych oraz rozwoju wysokosprawnej kogeneracji.
    W ramach priorytetu inwestycyjnego wsparcie przewidziane jest m.in. dla spółdzielni mieszkaniowych oraz wspólnot mieszkaniowych. Wysokość dofinansowania na chwilę obecną nie została ostatecznie określona.
    W latach 2007-2013 w ramach RPO w Dąbrowie Górniczej dotowano projekty
    http://www.mapadotacji.gov.pl/projekty?wojewodztwo=12&powiat=274&beneficjent=&sektor=33
    Z Funduszu Spójności Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko:
    Modernizacja systemu ciepłowniczego gmin Dąbrowa Górnicza, Sosnowiec, Będzin i Czeladź TAURON Ciepło Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Z Europejski Funduszu Rozwoju Regionalnego: Montaż instalacji solarnej w 27 obiektach GPW S.A. na terenie Województwa Śląskiego Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów S.A. ,
    Kompleksowa termomodernizacja z wymianą źródeł ciepła i instalacji grzewczej oraz montażem instalacji solarnej w budynkach Stacji Pogotowia Ratunkowego w Zawierciu i Dąbrowie Górniczej Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Rejonowe Pogotowie Ratunkowe w Sosnowcu ,Termomodernizacja budynku Świetlicy Środowiskowej w Dąbrowie Górniczej – Antoniowie.
    Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego Na Lata 2014-2020 szczegółowy opis osi priorytetowych Katowice, kwiecień 2015 r.https://efs.slaskie.pl/zalaczniki/2015/04/28/1430228591.pdf określa zgodnie z rozdziałem 4, pkt. 8 wytycznych Ministra Infrastruktury i Rozwoju w zakresie szczegółowego opisu osi priorytetowych krajowych i regionalnych programów operacyjnych na lata 2014-2020 z dnia 30 stycznia 2015 r. SZOOP RPO WSL 2014-2020. Ostateczne zapisy powyższego działania przyjęte zostaną w późniejszym etapie.
    https://www.katowice.eu/urzad-miasta/urząd-miasta/fundusze-europejskie/fundusze-europejskie-na-lata-2014-2020/regionalny-program-operacyjny-województwa-śląskiego-na-lata-2014-2020
    Krajowa Izba Gospodarki Nieruchomościami pełniąca funkcję pośrednika między polskimi zarządcami nieruchomosci zaprotestowała w liście z z 02.04.2015r. do Minister Infrastruktury i Rozwoju przeciwko termomodernizacji w formie dotacji i pożyczek.
    http://www.portalsamorzadowy.pl/plikiu/67511.html
    Różnicowanie dostępności środków i poziomu formy dofinansowania inwestycji (instrumenty finansowe czy dotacja) w zależności od formy prawnej właściciela budynku jak w przypadku woj.śląskiego także od położenia geograficznego budynku jest jest bezzasadne.
    Widać tu wpływ animozji politycznych przy podziale, kwestie przejrzystości oceny i wyboru projektów.
    Za formalności związane z aplikowaniem o europejskie środki odpowiedzialne są samorządy.
    Stowarzyszenia i indywidualni członkowie piszą listy protestacyjne, a struktury polityczno-zarządcze, bo takim jest MZBM milczą.
    Dlaczego samorządy i administratorzy gminni nie upominają się o to, by dotacje były nie dzielone w zależności od formy prawnej właściciela, co nie ma miejsca w innych województwach jak np. mazowieckim w RPO 2014-2020? Przy wielomilionowym zadłużeniu mieszkań lokatorskich zmuszają część członków do zadłużania przy pomocy instrumentów finansowych-pożyczek.
    Jeśli chcecie realizować nieekonomiczne z amortyzacją ponad 20 lat dla członków działania, to dlaczego obciążacie nimi nieproporcjonalnie część członków przez kredyt, a nie realizowane to jest w formie dotacji?
    Czy gminy Zagłębia występowały do Ministerstwa Infrastruktury i Sejmiku Wojewódzkiego oraz decydentów uchwalających RPO , tak jak w innych województwach, by kryteria przydziału środków nie dyskryminowały terytorialnie i formą własności wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe?
    Nic mi o tym nie wiadomo – widocznie partyjna koszula PO i SLD jest bliższa ciału czyli rządzących sejmikiem wojewódzkim.
    Pozyskiwanie funduszy UE jest zadaniem gminy, najlepiej siedzieć cicho i przerzucać obciążenia na wspólnoty i doprowadzać do niewypłacalności części członków oraz pytać ich jakie widzą rozwiązania.
    Czy byli komuniści i postsocjaliści nie wiedzą, że etapu rozwoju ekonomicznego nie da się przeskoczyć, że w gospodarce nie można iść na skróty? Czy nie wyciągnęli z własnej historii wniosków?
    Szczytne cele, i żadna propaganda w gazetkach, nie zakłamie rzeczywistości, bo istnieje próg absorbcji funduszy zewnętrznych uwarunkowany zasobami materialnymi gmin, społeczeństwa i państwa.
    W zakresie efektywności energetycznej Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w infrastrukturze publicznej i mieszkaniowej Subregion centralny (katowicki) otrzymał 693 mln dotacji.Do niego należy podregion sonowiecki.
    Czy istnieje już szczegółowy podział środków w obrębie poszczególnych programów na kolejne lata?
    Do Pana Radnego by zapytał w interpelacji: jakie przedsięwzięcia na lata 2014-2020 w związku z przyjętym Programem Rewitalizacji Dąbrowa Górnicza 2022 które obejmują m.in. – termomodernizacje budynków, remonty i modernizacja zabudowy oraz infrastruktury a także priorytet IV efektywności energetycznej ujęte w RPO woj.śląskiego podejmuje gmina.
    Czy obejmują one również wspólnoty?
    Czy dalej światli zarządcy- akolici gminy przy ich milczącej zgodzie lub poparciu będą popierać dalsze zadłużanie członków w obecnej sytuacji finansowej wspólnot przez zaciąganie nowych kredytów?
    Istnieją granice obciążeń, granice zadłużenia i granice wytrzymałości społecznej w systemie który dzięki takim działaniom prowadzi do polaryzacji społecznej , zwłaszcza w społeczeństwach państw demoludów, wielokrotnie biedniejszych od państw Zachodu w których duży odsetek pracujących nie jest w stanie zaspokoić podstawowych potrzeb pracując, obciążany kosztami modernizacji w większym stopniu niż na Zachodzie.
    To są działania antyspołeczne, nieekonomiczne posiłkujące się politycznymi celami, degradujące część członków. Jakim prawem banki udzielają zadłużonym wspólnotom kredytu?
    Czy Prezydent i Rada Miejska zakłada, że przez następne 20-40 lat jej dochody nie spadną?(bo na tyle lat jest zadłużona}, że może dalej zaciągać długi do ustawowej granicy 60% (brakuje jeszcze 20%). Bo tak robią inni, a my nie możemy być gorsi jak powiedział mi jeden urzędnik miejski. Uważa, że Mittal będzie następne 40 lat. To są działania krótkowzroczne, a programy przyjmowane, zakładają myślenie życzeniowe bez wariantu pesymistycznego.
    Czy to wszystko co napisałem to jest teoria dla włodarzy miasta, jak teoretycznym jest wg jednego z ministrów państwo polskie?

Zostaw komentarz




Ta strona wykorzystuje pliki cookie przechowywane na twoim komputerze. Jeżeli nie zgadzasz się na to opuść stronę lub wyłącz obsługę plików cookie w przeglądarce. Więcej informacji o plikach cookie znajdziesz na tej stronie