Przebudowa ciągu komunikacyjnego w D.G.

Kategorie: Aktualności   | 18 kwietnia, 2023

Jestem wręcz bombardowany przez Mieszkańców Dąbrowy Górniczej o sposób prowadzenia przebudowy głównego ciągu komunikacyjnego przez Nasze Miasto, od Będzina do Tworznia. Rzeczywiście, trudno jest się poruszać samochodem nie tylko między Centrum a Gołonogiem, ale właściwie we wszystkich kierunkach. I można na to odpowiadać, że lepiej będzie po zakończeniu prac inwestycyjnych, ale niestety Mieszkańcom chodzi także o sam realizowany projekt, który w kilku aspektach rzeczywiście wydaje się ułomny. Nie do przyjęcia jest wg nich likwidacja wszystkich (za wyjątkiem tzw. Centrum) przejść podziemnych (zresztą i nadziemnych) pod/nad wspomnianą arterią komunikacyjną. Osobiście też tak uważam. Starałem się wielokrotnie to wyartykułować na sesjach czy komisjach Rady Miejskiej.  Prędkość poruszania się samochodem także znacząco spadnie, co pociągnie za sobą wzrost emitowanych spalin, itd.

Złożyłem interpelację do Pana Prezydenta M. Bazylaka, aby przybliżył mi powody takich, a nie innych rozwiązań. Jego słowne odpowiedzi na moje zastrzeżenia na sesji Rady Miejskiej brzmią czasami kabaretowo. Bo teza, że on jest po politologii budowlańcem praktykiem, a ja budowlańcem teoretykiem i dlatego jego rozwiązanie jest lepsze i bezpieczniejsze dla pieszych, jest rzeczywiście kabaretowa. Przynajmniej wg mnie i moich rozmówców.

INTERPELACJA DO PANA PREZYDENTA Marcina Bazylaka

dot.: przebudowa ciągu komunikacyjnego w mieście 

Szanowny Panie Prezydencie, na podstawie art. 24 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, w związku z trwającymi inwestycjami związanymi z przebudową układu komunikacyjnego w Dąbrowie Górniczej, w ciągu głównej arterii przebiegającej przez miasto, proszę o ustosunkowanie się Pana Prezydenta i odpowiedź na pojawiające się pytania i argumenty mieszkańców w tej sprawie. Niestety Mieszkańcy Naszego Miasta oceniają zarówno trwającą przebudowę, jak i związane z tym działania inwestycyjne bardzo negatywnie!

Likwidacja przejść podziemnych wg mnie, a także moich rozmówców pogarsza sytuację bezpiecznego poruszania się mieszkańców, w tym także poruszających się samochodami po mieście. To samo dotyczy likwidacji kładek nadziemnych. Argument, że winda dla niepełnosprawnych była zawsze nieczynna i zepsuta nie jest logicznym uzasadnieniem ich likwidacji.

Rozwiązanie polegające na podniesieniu przejść dla pieszych, które będą przecinać i utrudniać przejazd samochodów, jest dodatkowo rozwiązaniem zwiększającym zanieczyszczenie spowodowane hamowaniem, zatrzymywaniem i ponownym ruszaniem pojazdów, emitujących dużo więcej spalin, zanieczyszczających środowisko naturalne. Jest to rozwiązanie antyekologiczne.

W związku z powyższym proszę o odpowiedź na następujące pytania:

1. Czy przeprowadzono badania wpływu w.o. rozwiązań komunikacyjnych na środowisko naturalne?

2. Co przekonało Pana Prezydenta do zaakceptowania takich rozwiązań dla głównej arterii komunikacyjnej przez miasto, wręcz przelotowej na odcinku od Będzina do obecnej Huty ArcelorMittal Poland na Tworzniu?

3. Czy jest możliwe wycofanie się z likwidacji przejścia podziemnego na skrzyżowaniu ul. Królowej Jadwigi i al. Róż?

4. Jaka firma projektowała rozwiązanie zaakceptowane przez Pana Prezydenta opisywanej przebudowy tegoż ciągu komunikacyjnego?

Grzegorz Jaszczura

Komentarze

4 komentarze do “Przebudowa ciągu komunikacyjnego w D.G.”

  1. Ewa, 18 kwi 2023 o 11:48

    skandal!

  2. Paweł, 18 kwi 2023 o 14:15

    cierpliwość mieszkańców jest na wykończeniu.

  3. Mieszkaniec DG, 20 kwi 2023 o 11:50

    Na nowej drodze kładą stare krawężniki granitowe.

  4. info, 20 kwi 2023 o 13:56

    Do tego dochodzi likwidacja przejść podziemnych przy Alei Róż i Wojska Polskiego a miały one zostać.

Zostaw komentarz




Ta strona wykorzystuje pliki cookie przechowywane na twoim komputerze. Jeżeli nie zgadzasz się na to opuść stronę lub wyłącz obsługę plików cookie w przeglądarce. Więcej informacji o plikach cookie znajdziesz na tej stronie