II tura – kto popiera K. Stachowicza

Kategorie: Polityczne   | 2 grudnia, 2010

ruch stachowiczaŻeby się nie rozpisywać, to najprościej byłoby napisać, że kandydata Krzysztofa Stachowicza popierają pozostali mieszkańcy, nie opisani w poprzednim moim wpisie. Oczywiście tak nie jest, ponieważ jest grupa mieszkańców która nie chodzi na wybory. O tych, którzy podobno sprzedawali swoje głosy w I turze nie warto pisać.

Krzysztofa Stachowicza w II turze wyborów popierają i to jest konkret, wszyscy kontrkandydaci do stanowiska prezydenta z I tury wyborów (za wyjątkiem D. Frączka). Są to mianowicie E. Bober, A. Kościelniak, M. Drożyński i M. Bobrowska-Juroff.

Krzysztofa Stachowicza popiera zarówno Platforma Obywatelska, jak i Prawo i Sprawiedliwość (jest to podobno wyjątek w województwie, a świadczy o stosunku do lewicy SLD), Unia Polityki Realnej, Towarzystwo Przyjaciół Dąbrowy Górniczej Odrodzenie, Blok Przyjaciół Dąbrowy Górniczej, Komitet Wyborczy M. Drożyńskiego.

Jest oczywistym, że Ruch Społeczny Wspólnym głosem dla Dąbrowy jest jedyną szansą dla naszego miasta i jego prawidłowego rozwoju. Dlatego proszę o oddanie głosu w najbliższą niedzielę na kandydata Krzysztofa Stachowicza. W przeciwnym wypadku nasze życie w lewicowej utopii zdecydowanie się pogłębi, zresztą kosztem naszych kieszeni. Dlaczego popieram K. Stachowicza, zobacz: http://grzegorzjaszczura.pl/?p=6313#more-6313, http://grzegorzjaszczura.pl/?p=6325#more-6325, http://grzegorzjaszczura.pl/?p=6361#more-6361, http://grzegorzjaszczura.pl/?p=6370#more-6370.

Ps. W pamiętnych wyborach z 2002 roku, gdy Lewica doznała sromotnej porażki sytuacja rozwijała się bardzo podobnie. W I turze ich kandydat M. Lipczyk (PPPP, SDRP, SLD) dostał 39% głosów (13 774 głosy), przy tylko 16,2% (5 723 głosy) J. Talkowskiego. W II turze tzw. Lewicowcy zebrali 41% głosów (11 162 głosy, oczywiście przy mniejszej frekwencji), a J. Talkowski 59% (16 091 głosów). Zwycięstwo J. Talkowskiego, które zahamowało na 4 lata politykę zadłużania miasta było bardzo zdecydowane!

Ps.ps. PRZESTĘPSTWO PRZECIWKO WYBOROM – SPRZEDAJNOŚĆ WYBORCZA

Art. 250a KK. § 1. Kto, będąc uprawniony do głosowania, przyjmuje korzyść majątkową lub osobistą albo takiej korzyści żąda za głosowanie w określony sposób, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

§ 2. Tej samej karze podlega, kto udziela korzyści majątkowej lub osobistej osobie uprawnionej do głosowania, aby skłonić ją do głosowania w określony sposób lub za głosowanie w określony sposób.

§ 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca czynu określonego w § 1 lub 2 podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

§ 4. Jeżeli sprawca przestępstwa określonego w § 1 albo w § 3 w związku z § 1 zawiadomił organ powołany do ścigania o fakcie przestępstwa i okolicznościach jego popełnienia, zanim organ ten o nich się dowiedział, sąd stosuje nadzwyczajne złagodzenie kary, a nawet może odstąpić od jej wymierzenia.

1.  W art. 250a § 1 został stypizowany czyn polegający na przyjmowaniu korzyści majątkowej lub osobistej lub żądaniu takiej korzyści za głosowanie w określony sposób (sprzedajność wyborcza). Na podstawie art. 250a § 2 odpowiedzialności podlega osoba, która udziela korzyści majątkowej lub osobistej osobie uprawnionej do głosowania, aby skłonić ją do głosowania w określony sposób, lub w zamian za głosowanie w określony sposób (przekupstwo wyborcze).

2. Istota czynu zabronionego polega na przyjmowaniu (np. fizycznym przekazaniu korzyści) przez osobę uprawnioną do głosowania korzyści majątkowej lub osobistej albo na żądaniu takiej korzyści (tj. wymaganiu korzyści, bez której zrealizowania czynność nie zostanie wykonana) w zamian za głosowanie w określony sposób. Znamię „korzyść majątkowa lub osobista” zostało zdefiniowane w art. 115 § 4. Jest to korzyść zarówno dla siebie, jak i dla kogo innego. Sprawca przyjmuje taką korzyść albo jej żąda w zamian za głosowanie w określony sposób. „Głosowanie w określony sposób” należy interpretować jako głosowanie zgodnie z intencją osoby, od której korzyść pochodzi. Może to być głosowanie na określonego kandydata, listę lub też oddanie głosu o określonej treści w referendum.

3. Przedmiotem czynu jest korzyść majątkowa lub osobista. Sprawca przekupstwa działa po to, by skłonić osobę uprawnioną do głosowania w określony sposób. Oznacza to, że korzyść majątkowa lub osobista w tym przypadku ma być środkiem motywującym do oddania głosu np. na określonego kandydata lub listę. Można powiedzieć, że przekupstwo jest środkiem zmierzającym do wywarcia wpływu na decyzję o zmianie sposobu głosowania przez osobę do tego uprawnioną. W drugim przypadku korzyść majątkową lub osobistą udzielaną za głosowanie w określony sposób można uznać za swoistą formę wynagrodzenia, jakie uzyskuje osoba uprawniona do głosowania w zamian za oddanie głosu zgodnie z intencją osoby udzielającej korzyści.

Wydaje się, że jeżeli będziemy mieli do czynienia z przyjmowaniem lub udzielaniem korzyści majątkowej w formie prezentów (gadżetów wyborczych), nie będzie można uznać takich zachowań za wypełniające znamiona art. 250a § 1 lub 2. Posługiwanie się „prezentami” stanowi bowiem jeden z elementów kampanii wyborczej. Inaczej rzecz trzeba będzie oceniać, gdy zachowania objęte znamionami przepisu art. 250a będą czasowo związane z aktem głosowania (np. wręczenie prezentu przed wejściem do lokalu wyborczego).

4. Przestępstwo, o którym mowa w art. 250a, we wszystkich typach ścigane jest z oskarżenia publicznego.

Autor:  Maciej Szwarczyk

Komentarze

28 komentarzy do “II tura – kto popiera K. Stachowicza”

  1. magda, 2 gru 2010 o 8:41

    Mój głos ma Krzysztof pewny.

  2. Michał, 2 gru 2010 o 9:54

    mój też.

  3. Grzegorz Jaszczura, 2 gru 2010 o 10:22

    Przepraszam za problemy jakie mieli państwo jak Czytelnicy tego bloga. Ale nastąpił ponownie atak hakerski poprzez serwer postsowiecki (ruski). Sytuacja jest opanowana. Atak nastąpił prawdopodobnie po umieszczeniu czerwonej kartki lewicy na moim blogu. To tak k’woli informacji.

  4. mikke, 2 gru 2010 o 10:24

    5 grudnia głosuję na Krzysztofa Stachowicza

  5. M., 2 gru 2010 o 13:00

    Ja również głosuję na Stachowicza.

  6. Robert, 2 gru 2010 o 18:44

    Nie lubię platformy ale tak Pan namawia że pójdę i zagłosuję

  7. informator, 2 gru 2010 o 20:52

    głosujemy przeciwko czerwonym, nie tylko za Stachowiczem!!!

  8. Sprawiedliwy, 3 gru 2010 o 17:12

    Wyborcy -pomyślcie tylko co będzie z naszym miastem jak jeszcze w niedzielę by wygrał ZARAZA. Czerwone twardogłowe betony mają w tej kadencji nie 5 lecz 8 radnych, mają już rozwydżoną Pasternaczkę jako przew. rady. Towarzystwo NIE- Przyjaciól mają również w kieszeni. Już mają arytmetyczną większość w radzie i mogą robić co się im podoba. Malutka szansa żeby poskromić chociaż trochę ich ogromne apetyty na nasze pieniążki istnieje, jeżeli wytniemy wspólnymi siłami Podrazę i nie pozwolimy zagarnąć naszego miasta czerwonej pajęczynie.

  9. sąsiad, 6 gru 2010 o 10:12

    Panie Grzesiku, u nas w Sosnowcu po sąsiedzku jest trochę lepiej, chyba mniej czerwonych się rodzi. Rada odbita( może nie kupowali). Górski ledwie, ledwie następnych wyborów nie wygra. Mamy nowy dworzec, pomników czerwonych niema, mniej kradną. Ale czy jest to jakaś pociecha.

  10. Sprawiedliwy, 6 gru 2010 o 13:28

    Wszystkim mieszkańcom DG którzy byli wczoraj przy urnach (pogrzebowych) a szczególnie tym leniwym którym za ciężko było spełnić obywatelski obowiązek ( dlatego znowuż wygrał komuch,gdyż oni od lat mają swój czerwony elektorat) składam wyrazy szczerych kondolencji. Teraz będę się cieszył jak Wam, którzy głosowali na czerwoną pajęczynę podniosą w mieście wszelkie opłaty, gdyż już wiedzą że w takim mieście mogą sobie pozwolić na wszystko, a potrzeby mają betony ogromne. Takie miasto należy tylko zaorać

  11. RoXD, 6 gru 2010 o 18:54

    Jak moze wygrac człowiek z PO ktory jest nieuczciwy ? zasiadnie w 3 radach nadzorczych od kiedy tak wolno ? Gdyby pan Stachowicz prowadził uczciwa kampanie oparta na swoim programie i to co ma zrobić dla Dąbrowy. jego kampania to ciagłe ataki na Podraze, kopiowanie innych polityków Napieralski,Palikot i ukazywanie pajeczyny układów,a co pan Stachowicz zrobil przed 2 turą, jest pewne ze zaoferowal cos ludzia ktorzy go poparli: Bober,Kościelniak,Drożyński i reszta. On zanim został wybrany na prezydetna pokazał jakie to maja byc układ. Ogolnie ta gazeta to totalny badziew. Tylko ,że najelspze w tym wszystkim jest to,że to wszystko nie zadziałało na plus dla pana Stachowicza, tylko odwortnie ludzie woleli poprzec Podraze. Ludzie nie sa ciemni i zawuaza takich karierowiczów. Poza tym ponad 330tys. za 8 miesiecy dało ludzią do myślenia i nie wybrali kandydata dla ktorego wazny był stołek,aby przyjaciele i znajomi mieli lepiej. Do tego dochodzi porażka bo w Bedzinie nie wygrał pan Baran.

  12. PO-wiec, 7 gru 2010 o 13:43

    do RoXD: do szkoły uczyć się ortografii, poza tym sugerujesz że w eSLDi są uczciwi?

  13. Ola, 8 gru 2010 o 0:31

    Bądźmy szczerzy. Kto by tam nie zasiadał to szukałby kożyści dla siebie i swoich koesi. Populistyczne hasła Stachowicza na nic się zdały. Takie robienie na pokaz nie podoba sie ludziom. Jak mówi pożekadło „pies ma na pokaz”. Nie uważam się za osobe „ciemną” czy niedouczoną. Mam 25 lat i widzę co się dzeje. I głosowałem na Podrazę. Hipokryta Stachowicz mówi o końcu układów a sam je tworzy. A pan panie Jaszczura nie szykował się na jakieś stanowisko w Urzędzie w podziękowaniu za poparcie, bo do rady pan się nie dostał? I to nie jest kolesiostwo i układy? Tak jes, do tego jeszcze obłuda i robienie z ludzi idiotów. Jak pan słusznie zauważył ludzie to nie bydło i mają swoje rozumy. I wybrali człowieka, a nie chama i oszczercę, za którym stała już cała watacha i czekała na stołki. Niech pomarańczowe twardogłowe jełopy siedzą na ….. i nie liczą, że wzbogacą się kosztem miasta. Są na to za głupi i za ciency. Cfaniaki za 5gr. Tylko obiecują i nic nie robią żydowskie pomarańczowe nasienie.

  14. Grzegorz Jaszczura, 8 gru 2010 o 8:50

    odpowiedź dla Oli: nie szykowałem się na stanowisko w urzędzie, w ogóle nie lubię urzędników. Co do reszty pomówień to każdy oceni ich poziom, choćby poprzez Pani poziom znajomości języka polskiego.
    I jeszcze jedno jestem polakiem, nie żydem czy eskimosem.

  15. Ola, 8 gru 2010 o 13:44

    W takim razie jak się pan odniesie do tworzącego się układu PO. Czy można to nazwać pomarańczową pajęczyną, czy jest to tworzenie kompetentnej siatki współpracowników. Czy jeden tworzy biznesowo-partyjny układ, a drugi oparty na kompetencjach zespół. Nazywajmy sprawy po imieniu dla wszystkich tak samo. A nie wybierajmy sobie sloganów w zalezności kto w jakiej partji jest. Co do pana działalności widziałam tylko dwa wystąpienia. Oba odnoścnie drogi w parku Hallera. We wcześniejszym mówi pan jakie to zło padła na park, a w drugim po wybudowaniu drogi, że to jednak był dobry pomysł. To ja nie wiem jak to rozumieć.

  16. Grzegorz Jaszczura, 8 gru 2010 o 15:06

    odpowiedź dla Oli: w Dąbrowie znam czerwoną pajęczynę, pomarańczowej nie znam. Co do dróg w parku Hallera musiała się Pani przesłyszeć lub zostałem wycięty i zmanipulowany. Problem dróg w parku Hallera wynikł z błędnej decyzji lokalizacyjnej Hali i Aquaparku właśnie w parku i na jego obrzeżu, kosztem zresztą np. basenu i boiska piłkarskiego, ok. 2000 r. I to jest moje zdanie, Pani może mieć inne. Proszę sobie poczytać: http://grzegorzjaszczura.pl/?p=1213#more-1213 wraz z wcześniejszymi wpisami.
    Szkoda że nie zapoznała się Pani z moimi interpelacjami i wystąpieniami na sesji, kiedy lewacy nie mogli mną manipulować, np. z okazji XX-lecia Samorządu: http://grzegorzjaszczura.pl/?p=3503#more-3503.

  17. Ola, 8 gru 2010 o 16:51

    Pytam jeszcze raz. Czy to co chciał zrobić pan Stachowicz było czy też nie tworzeniem nowego układu polityczno-koleżeńsko-biznesowego. W moim rozumieniu tak. jeśli się mylę proszę proszę o sprostowanie co Pan jako popierający Stachowicza o tym sądzi.

  18. Grzegorz Jaszczura, 9 gru 2010 o 8:31

    odpowiedź dla Oli: mam przeciwne zdanie w tym temacie do Pani. Chyba Pani nie zdaje sobie sprawy jak jest silna i rozbudowana „czerwona pajęczyna” w naszym mieście. Przy okazji moje wyrazy uznania za szybkie opanowanie prawidłowego języka polskiego. O i żydów już Pani nie obraża.

  19. Ola, 9 gru 2010 o 13:59

    Pwotórzę pytanie. Jan nazwie Pan plany pana Stachowcza odnośnie obiecywania „stołków” dla osób, które go popierały w wyborach? Czy był to zaczątek tworzenia układów czy nie. Proszę o rzeczową odpowiedź. Zdaję sobie dokładnie sprawę jak rozbudowana jest jak Pan to nazywa „pajęczyna”. I do tego nawiązuję. Tylko moim zdaniem, miejsca ludzi powiązanych z SLD zajeliby ludzie powiązani z PO. Jest to tworzenie nowego układu czy nie?

  20. RoXD, 9 gru 2010 o 15:43

    do PO-wiec
    nie widze w moiej wypowiedzi żadnych błedów ortograficzny.
    Odp do twojego pytania: w Polsce nie ma uczciwych ludzi czy to PO czy SLD czy PiS czy jeszcze inna partia.
    Wydaje mi sie,że ludzie wybrali mniejsze zło czyli pana Podraze.

    Nie wiem czy jesteś fantykiem czy nie. Jeśli tak to dyskusja z Tobą nie ma żadnego znaczenia bo bedziesz uparcie bronił swoich racji nie słuchajac argumentów innych ludzi.

    PO wygrało by wybory w Dąbrowie gdyby postanowiło na mądrego gościa, który nie patrzy szukać tylko zwady i haków na konkuretna. Do czego miał służyc wykrywacz kłamstw? czy inne szopki tego typu?
    Tak zachowuje sie poważny człowiek na stanowisko ponad 100tys. miasta?
    PO przegrało tylko i wyłacznie ze swoiej winy i ludzie z tej partii moga tylko i wyłacznie mieć pretensje do Siebie.
    Chciałbym znać zdanie na ten temat gospodarza blogu. Czy sądzi,że coś napisałem nie tak ?Jak sie odnosi do tego co napisalem wyzej i tu?? jestem bardzo ciekawy?

  21. Grzegorz Jaszczura, 9 gru 2010 o 16:32

    odpowiedź dla Oli: Insynuowane przez Panią tzw. plany Stachowicza (jeżeli były takowe!) nazwę wprowadzaniem lepszych rozwiązań gospodarczych, (z czasem podatkowych), biurokratyczno-urzędniczych i innych dla dobra wszystkich mieszkańców naszego miasta, a nie tylko powiązanych z tzw. „czerwoną pajęczyną”. Musi Pani zrozumieć, że gorszych rozwiązań od stricte lewicowych, zarówno gospodarczych, jak i moralnych nie znam. Pani może mieć inne zdanie.
    Reasumując to nie tworzenie nowych układów wg mnie, a lepszy i sprawiedliwszy dla wszystkich rozwój naszego miasta. Od razu zaznaczam, że jestem antykomunistą i antysocjalistą, a mimo tego tak piszę. Proszę więc sobie wyobrazić do czego doprowadził przykładowo przedsiębiorców układ czerwony w Dąbrowie G.

  22. Grzegorz Jaszczura, 9 gru 2010 o 16:42

    odpowiedź dla RoXD: nie jestem humanistą, ale pewnie kilka błędów ortograficznych znalazłoby się w tamtym wpisie.
    Co do tego co Pan (Pani?) napisał to nie do końca rozumiem niektóre insynuacje. Podraza został wybrany śladowym poparciem 18% uprawnionych do głosowania mieszkańców naszego miasta.
    Czy PO przegrała na własne życzenie? Przegrała tzw. demokracja, bo czym może się pochwalić prezydent Podraza, że 18% mieszkańców mających prawo wyborcze go popiera? Czy to, że 4 mieszkańców na pięciu nie poparło Pana Podrazy to jest się czym chwalić. Uważam że nie.
    Co do PO i Pana Stachowicza to mamy różne zdanie na jego temat i zostańmy przy swoim. Być może prawda jest po środku?

  23. RoXD, 9 gru 2010 o 16:58

    Też nie jesteś humanistą,wiec błędy mogły być,jeżeli sa przepraszam.

    Dokładnie mozna by wiele dyskutować na temat każdej partii politycznej.

    Gdyby wygrał kandydat PO, byłoby tak samo, też można by było mowić o śladowym poparciu.
    Taka jest frekwencja i z tym nie ma co dyskutować, wygrałby nawet kandydat gdyby ona wynosiła niewiele ponad 10%
    Może pan odnieść wrażenie,że popieram SLD. Nie nie popieram, ale z drugiej strony nie mogłem poprzeć człowieka który jest nie uczciwy,jest powiązany z wieloma róznymi miastami i piastuje tam rózne dochodowe stanowiska.

    Życze całemu PO wybrania godnego kandytata, który pokaże Siebie z z jak najlepszej strony,wybory były do wygrania.

    Wiele ludzi oddając swój głos na Podraze mówiło : ” Wybieram mniejsze zło” „Nie bede popierał karierowicza” i tym podobne, to daje do myślenia. Nie są to moje zdania tylko prztoczone z gazet,forów.

  24. Ola, 9 gru 2010 o 19:10

    Podsumowująć. Obstawianie się swoimi ludźmi w wykonaniu SLD to układ. W wykonaniu PO to wprowadzanie lepszeych rozwiązań gospodarczych. Dla mnie nie jest to tak oczywiste. Układ to układ.
    Jestem osobą apolityczną co pozwala mi chłodnym okiem spoglądać na poczynania tej czy innej władzy. Również nie pochwalam działania obecnej władzy w wielu kwestiach. Ale jawne rozdawanie stołków przed II turą w wykoaniu pana Stachowicza, obraża mnie jako mieszkankę Dąbrowy Górniczej. Proszę więc o odpowiedć „TAK” lub „NIE” na moje pytanie. Czy jeżeli pan Stachowicz wygrałby wybory i obstawił się swoimi ludźmi byłby to układ.

  25. halska, 10 gru 2010 o 8:30

    RoXD: Zrozum 84 807 mieszkańców – wyborców uprawnionych do głosowania nie poparło pana Podrazy!!!!!!!
    Słownie: osiemdziesiąt cztery tysiące ośmiuset siedmiu mieszkańców Dąbrowy Górniczej uprawnionych do głosowania w wyborach prezydenckich nie poparło pana Podrazy!!!!!!
    Ponimajesz?

  26. do halski, 10 gru 2010 o 13:11

    Brawo, brawo. PODRAZA ŚLADOWY PREZYDENT.

  27. Ola, 10 gru 2010 o 14:48

    to niech teraz to 84 807 mieszkańców – wyborców uprawnionych do głosowania nie prawi morałów tym, którzy głosowali. Jak im się nie chciało ruszyć na wybory i zmienić tym samym coś w naszym mieście, to niech dalej siedzą cicho. Na internetowych forach nic nie zdziałacie, a mogliście to zrobić przy wyborach. Tak więc usprawiedliwianie sie, jak mało osób zagłosowało na tego lub innego, nie jest zasadne w tym momencie. W obecnej sytuacji każdy jest sladowy, bo jest grupa ludzi, ktorzy nic nie zrobią a narzekają.

  28. iti, 10 gru 2010 o 15:19

    Olu prawda w oczy kole, Podraza jest prezydentem nielicznego lewicowego elektoraciku. A tak swoją drogą demokracja to oszustwo w takim wykonaniu.

Zostaw komentarz




Ta strona wykorzystuje pliki cookie przechowywane na twoim komputerze. Jeżeli nie zgadzasz się na to opuść stronę lub wyłącz obsługę plików cookie w przeglądarce. Więcej informacji o plikach cookie znajdziesz na tej stronie