20120323225Kontynuuję przedstawianie moich interpelacji z ostatniej sesji Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej. Mam już odpowiedzi pana Prezydenta Zb. Podrazy (SLD). Dzisiaj o molochu jakim jest instytucja Urzędu Miasta, „akuratnie” pasującym do tzw. Pentagonu (właściwa nazwa to Centrum Administracji – na zdjęciu obok). Konkretnie o etatach urzędniczych, bez oczywiście jednostek wydzielonych (np. Straży Miejskiej), dzięki czemu zresztą przyrost tej urzędniczej biurokracji wygląda nie tak tragicznie, jak jest w rzeczywistości. Ale najpierw treść mojej interpelacji:

CAM03400„Szanowny Panie Prezydencie! Proszę o podanie aktualnego stanu zatrudnienia w naszym Urzędzie Miejskim, tzn.:

– ilość osób zatrudnionych (na pełnym etacie i w niepełnym wymiarze czasu pracy)

– ilość umów cywilno-prawnych.

Z jakich usług firm zewnętrznych korzysta pan prezydent przy obsłudze Centrum Administracji w zakresie działań Urzędu Miejskiego? Proszę o wyszczególnienie tych firm. Chodzi mi przykładowo o sprzątanie, ochronę i dozór, obsługę prawną i ewentualne inne firmy generujące koszty, oczywiście świadcząc dla nas usługi.

Jakie koszty te usługi outsourcingowe generują? Proszę o ich wyszczególnienie i przyporządkowanie.

Przy okazji panie prezydencie jak są rozliczani radni Rady Miejskiej, zatrudnieni w jednostkach budżetowych Gminy, szkołach czy tp. z czasu pracy, w związku ze sprawowaniem funkcji radnego?”

Odpowiedź Pana Prezydenta Zb. Podrazy jest sygnowana przez Panią Sekretarz Miasta I. Bednarską:

etaty-2015.02.28-odp-1„[…] Aktualnie na podstawie umowy o pracę w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej, zatrudnionych jest 482 osoby, na 480,5 etatach (tj. 478 osób na pełnym etacie, 2 osoby na l/2 etatu oraz 2 osoby na 3/4 etatu). Urząd Miejski nie zatrudnia pracowników na podstawie umów cywilno-prawnych.

Siedziba Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej, mieszczącego się w budynku Centrum Administracji (Troszkę o genezie powstania tego budynku: http://grzegorzjaszczura.pl/?p=22934#more-22934 – przyp. mój), wynajmowana jest przez Gminę Dąbrowa Górnicza od właściciela nieruchomości, tj. od Miejskiego Przedsiębiorstwa MZUM.PL S.A. na podstawie Umowy najmu Nr WA/169/04 z dnia 05.04.2004 r. (z późniejszymi Aneksami). Aktualnie wysokość czynszu wynosi miesięcznie: 707.667,95 złotych brutto. (To daje 8.492.015,40 złotych rocznie, jest to, przyznacie Drodzy Czytelnicy spora kwota – przyp. mój). Kwota ta zawiera wszelkie opłaty za usługi, jakie wiążą się według kodeksu cywilnego z normalnym użytkowaniem przedmiotu najmu. Łączna powierzchnia wynajmowanych pomieszczeń przeznaczonych do realizacji zadań statutowych Gminy Dąbrowa Górnicza wynosi 11.096,95 m2.

Ustalony czynsz obejmuje w szczególności:

•    korzystanie z wynajmowanej powierzchni,

•    korzystanie z wydzielonych miejsc parkingowych,

•    używanie dźwigów osobowych.

CAM03265Przedsiębiorstwo Miejskie MZUM.PL S.A., będące właścicielem przedmiotowego obiektu zobowiązane jest na podstawie opisanej wyżej Umowy najmu do pełnej obsługi Centrum Administracji, tj.:

•    utrzymywania   wszelkich   urządzeń   Centrum   Administracji   w   stałej gotowości i sprawności technicznej,

•   utrzymanie przedmiotu najmu w czystości (sprzątanie wewnątrz i zewnątrz budynku),

•   zimowe odśnieżanie terenu przed budynkiem,

•   dozorowanie obiektu,

•  konserwacji obiektu i urządzeń, które zgodnie z Kodeksem cywilnym nie powinny obciążać Najemcy,

• dokonywania remontów i napraw w obrębie pomieszczeń ogólnie dostępnych, tj.: klatek schodowych, korytarzy, holi, aneksu kuchennego zlokalizowanego na poziomie „l”, Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego,

•   ubezpieczenia budynku od ognia i innych żywiołów.

Opisane wyżej usługi są wkalkulowane w czynsz i nie stanowią odrębnych opłat.

Zgodnie z wymienioną wyżej  Umową najmu niezależnie od czynszu, Gmina pokrywa dodatkowo  koszty  ogrzewania  oraz  zużycia  energii  elektrycznej   na podstawie  faktur wystawianych przez właściciela obiektu.  Łączna wysokość opłat dotyczących siedziby Urzędu   Miejskiego    za    energię    elektryczną   w    2014    roku    została   zrealizowana w wysokości: 577.039,89 złotych brutto, a za ogrzewanie w wysokości: 191.599,13 złotych brutto.

Ponadto regulowane są należności za dostawę wody i odprowadzanie ścieków na podstawie umów zawieranych z Dąbrowskimi Wodociągami Sp. z o.o. W 2014 roku wysokość opłat z tego tytułu wyniosła: 67.808,91 złotych brutto.

(Dodałem te kwoty czynszu i mediów, i wychodzi za 2014 r.: 9.328.463,33 złotych – przyp. mój).

Oprócz wyżej wymienionych wydatków ściśle związanych z obiektem Centrum Administracji – części będącej siedzibą Urzędu Miejskiego dokonywane są drobne zakupy dotyczące usuwania awarii i napraw, nie mieszczących się w zakresie Umowy najmu. W 2014 roku opłaty z tego tytułu wynosiły łącznie: 4.070,21 złotych, w tym:

•    759,89 złotych brutto – na zamki drzwiowe (kontrahent: Sklep Przemysłowy Bartłomiej Orzeł, Dąbrowa Górnicza, ul. Okrzei 3),

•    1.597,15 złotych brutto – na artykuły elektryczne i oświetleniowe (kontrahent: Hurtownia Elektryczna Nowa France Dąbrowa Górnicza, ul. Piłsudskiego 6),

•    1.107,00 złotych brutto na przegląd klimatyzatora, zamontowanego dodatkowo w Wydziale Spraw Obywatelskich celem poprawy warunków pracy (kontrahent: TKS Sp. z o.o., Katowice, ul. T. Boya-Żeleńskiego 77),

•    585,17 złotych brutto na artykuły wodno – kanalizacyjne (kontrahent: „AR-DEM” Dąbrowa Górnicza, ul. Kasprzaka 50a), 21,00 złotych brutto za dorobienie kluczy do drzwi wejściowych (kontrahent: Usługi Ślusarskie Nalikowski Mieczysław, Dąbrowa Górnicza, ul. 3-go Maja).

Ponadto w związku z działalnością Urzędu Miejskiego realizowane są wydatki z tytułu nagłaśniania Sali sesyjnej podczas sesji Rady Miejskiej, uroczystości, spotkań okolicznościowych oraz szkoleń, w tym szkoleń dla członków komisji wyborczych. W 2014 roku wydano na ten cel łącznie: 9.102,00 złotych brutto. Usługa ta była realizowana przez Firmę Handlowo – Usługowo – Produkcyjną WIBOS z Dąbrowy Górniczej.

Obsługa szatni w Urzędzie Miejskim w 2014 roku realizowana była przez Panią Bogusławę Zielińską, a wydatki z tego tytułu stanowiły łącznie kwotę: 4.084,21 złotych brutto.

W związku z działalnością Urzędu Miejskiego realizowane są również wydatki związane z dzierżawą centrali telefonicznej oraz z jej konserwacją. W 2014 roku centrala telefoniczna dzierżawiona była od Firmy Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. z Tarnowa i wydano na ten cel: 11.808,00 złotych brutto, a na konserwację i obsługę telefonów stacjonarnych 14.493,00 złotych brutto. Usługi w tym zakresie realizuje Firma Usługi Teletechniczne i Teleelektroniczne Przepióra Bogdan z Dąbrowy Górniczej.

(Powyższe, drobne zakupy i drobne usługi jak zsumujemy, to wychodzi za 2014 r.: 39.877,42 złotych – przyp. mój).

Obsługa prawna Urzędu Miejskiego realizowana jest na podstawie umowy na zadanie pod nazwą „Świadczenie pomocy prawnej w rozumieniu przepisu art. 6 ust. l ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (tj. Dz. U. z 2010 r., Nr 10, póz. 65 z późn. zm.) dla Gminy (miasta na prawach powiatu) Dąbrowa Górnicza w latach 2014 – 2018″, która została zawarta po przeprowadzeniu procedury zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 39 oraz w związku z art. 5 ust. l ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2013r. póz. 907 z późn. zm.), w styczniu 2014 r. z Kancelarią Radcy Prawnego r. pr. Iwona Ładowska – Gałka z siedzibą w Sosnowcu. Dokumentacja przetargowa została opublikowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej oraz na stronach Urzędu Miejskiego /bip zakładka zamówienia publiczne – zamówienie nr ZP.WS.271.4.94.2013/, gdzie znajduje się odpowiedź o wysokości kosztów generowanych z tytułu świadczenia usług przez wyżej wymienioną kancelarię.”

20101005722(To mnie zainteresowało, bo Pani Sekretarz I. Bednarska odesłała mnie do jakiegoś pliku, a nie podała liczby, co wydawałoby się łatwiejsze. I być może w wielkości tej liczby tkwi ten unik. A jest ona siedmiocyfrowa (!) i wynosi 2.125.299,36 złotych na 4 lata (2014-2018), podzieliłem ją przez cztery i wychodzi na rok: 531.324,84 złotych. Wydaje się, że sporo – przyp. mój).

Podsumowując powyższe dane otrzymujemy au total na rok: 9.859.788,17 złotych. Proszę wziąć pod uwagę, że są to tylko koszty częściowe utrzymywania przez nas – podatników tej machiny biurokratycznej, brakuje wynagrodzeń urzędników i kosztów wszystkich jednostek samorządu terytorialnego, choćby wspomnianej wcześniej Straży Miejskiej (circa 4.000.000,00 zł rocznie, z wynagrodzeniami) i wiele innych, których nie jesteśmy w stanie nawet tak ad hoc wymienić.

Ps Na ostatni akapit mojej interpelacji, odpowiedź Pana Prezydenta, napisaną nota bene piórem (klawiaturą) Pani Sekretarz Miasta, zamieszczę w oddzielnym wpisie.

Komentarze

34 komentarze do “koszty i etaty UM w Dąbrowie Górniczej – cz.1”

  1. podatnik, 5 mar 2015 o 14:45

    tragedia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. Kazimierz Jasionek, 5 mar 2015 o 15:43

    Tak za rządów Dyzmy szasta się publicznymi pieniędzmi i żadnego opamiętania w tym cyrku dostrzec nie można !!!!! W końcu to jedna z najbogatszych gmin w Polsce, więc dojenie mieszkańców ma w/g tych pawi jakieś bzdurne uzasadnienie !!!!!!! Gdyby za wszystkie wydatki
    nie zgodne z intencją „oszczędności biurokrato szukaj wszędzie” zapłacili winni, to za chwilę oszczędności z tego tytułu poszłyby w miliony !!!!! Niestety nikogo w tym państwie bezprawia nie interesują wydatki samorządów (co najwyżej udają że cokolwiek robią)i bezprawie przez cały czas, trwa w najlepsze !!!!! Brawo rozrzutnicy (można niektórych porównać do rozrzutnika – ale obornika !!!!!

  3. Grzegorz Jaszczura, 5 mar 2015 o 18:43

    Jednak źle podliczyłem te gigantyczne koszty, bo wziąłem pod uwagę koszt miesięczny czynszu za roczny (kto by się spodziewał, że to aż 8,5 miliona złotych rocznie!!!). Wprowadziłem poprawki w dodawaniu. Przepraszam.

  4. Ola, 5 mar 2015 o 19:14

    Niezłe Bizancjum.

  5. myślący, 5 mar 2015 o 19:14

    Liczby są szokujące! Mnie zastanawia czy faktycznie potrzebni są prezydentowi pełnomocnicy, doradcy i tylu wiceprezydentów, skoro oni mają czas na fuchy… Warto zrobić symulację kosztów obsługi prawnej, administracji ,,Pentagonu”, oraz porównać koszty z kilku podobnymi miastami w przeliczeniu na jednego mieszkańca. Warto porównać w.w. ilości z naszym miastem w latach gdy D.G. liczyła 140 tys mieszkańców. Szkoda że prezydentem miasta nie został Pan Grzegorz Jaszczura, skończyłyby się synekury i ,,przerosty”. . .
    Mnie brakuje kilku odpowiedzi na zadane pytania.

  6. Ewa, 5 mar 2015 o 19:33

    Kuriozum! Żeby mieszkańcy Dąbrowy płacili takie czynsze za Urząd MZumowi, który wybudowali.

  7. Ewa, 5 mar 2015 o 19:35

    Niech urząd wchłonie MZUM i zlikwiduje jednostkę to może nie będziemy musieli płacić czynszu. Niech prawnicy jak dostają takie pieniądze wymyślą jak to zrobić!!!!

  8. Sympatia, 5 mar 2015 o 19:39

    Brawo Panie Grzegorzu. Mają pecha, że Pan został Radnym. A mnie to cieszy.

  9. Miki, 5 mar 2015 o 20:03

    Rozumiem ze wy byście przenieśli UM do Domu Kolejarza i pracowali za darmo.

  10. iti, 5 mar 2015 o 20:12

    My to nie Wy. Wy to towarzysze komuniści.

  11. czytelnik, 5 mar 2015 o 20:45

    Miki przecież tu o Waszych zarobkach nic nie pisze!

  12. ścisły, 6 mar 2015 o 7:51

    „zarobkach”

  13. Czytacz, 6 mar 2015 o 8:01

    Pani Bednarska nie zapomniała wymienić 21 złotych za dorobienie kluczy, a nie napisała kwoty obsługi prawnej urzędu idącej w miliony złotych!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  14. Rafał, 6 mar 2015 o 8:22

    Ktoś napisał, że taka sytuacja to kuriozum. Zgadzam się. Na dodatek nikt nie ponosi za to odpowiedzialności, a wszelkie koszty przenoszone są na biednych mieszkańców, bo nie każdy ma dom o powierzchni 400 m kwadratowych jak pewnie niektórzy urzędnicy.

  15. Ewa, 6 mar 2015 o 8:50

    Przeniesienie UM do Domu Kolejarza to super pomysł, jeśliby w ten sposób zmniejszono podatki wymagane od mieszkańców Dąbrowy. W Stanach urzędnicy pracują na peryferiach miast w barakach przerobionych na biura, żeby nie generować kosztów, tym którzy ich utrzymują.

  16. KNP, 6 mar 2015 o 9:13

    Do tego prowadzi biurwosocjalizm!

  17. z internetu, 6 mar 2015 o 11:29

    „Ja jestem prosty gość i nie rozumiem – od kogo Urząd Miejski wynajmuje Urząd Miejski za 8,5 bańki?”

  18. myślący, 6 mar 2015 o 12:22

    To wasza ,,zasługa”, towarzysze głosujący na SLD. Przez was cierpi całe społeczeństwo Dąbrowy Górniczej. Rozum macie tam gdzie kura znosi jajo. . . Ale mamy prymityw napływowy a i 70% radnych to bezmyślni ,,dietetycy” od diet pieniężnych radnego.
    Wniosek;
    Powołać komisję do analizy kosztów, pod kierownictwem Pana Radnego Grzegorza Jaszczury z jednoczesnym powołaniem Go na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej. Przewodniczącym KR winien być radny z opozycji, z wysokimi kwalifikacjami, przygotowaniem zawodowym, obiektywny a nie radna, ordynarna skandalistka lub przytakiwacz prezydencki.
    CZAS NA ZMIANY TOWARZYSTWA NIEPRZYJACIÓŁ DĄBROWY GÓRNICZEJ…

  19. myślący, 6 mar 2015 o 12:55

    A co na to radni PiS? Gdzie Wasze wpisy, gdzie interpelacje, wnioski propozycje, gdzie wasz opozycyjny program ; Prawdziwego Gospodarza Miasta Dąbrowy Górniczej. Słuchacie, czytacie i zamiast protestować poprzez prasę, PR i zawiadomienia mieszkańców całej DG o skandalu to zachowujecie się jak niemowy. Nawet nawiedzony radny przez Pana Boga siedzi cicho, zadowolony z diet i wykolegowania doświadczonych kandydatów na radnego. Nie protestujecie nawet we własnej sprawie; radni SLD i poplecznicy rozdzielili funkcje przewodniczących i wiceprzewodniczących komisji między siebie, niektórzy przyjęli nawet cztery funkcje a Was perfidnie i złośliwie wykolegowano bez funkcji pomimo przygotowania specjalistycznego. Pokażcie się ! Jeden Szanowny Pan Radny Grzegorz Jaszczura to za mało na taką zgraję.

  20. Grek, 6 mar 2015 o 13:40

    A ja wiem o co chodzi!!! Bo jestem Grekiem.

  21. J89, 6 mar 2015 o 22:25

    Dom Kolejarza nie obrażając kolejarzy to naprawdę dobry pomysł, ale przyszedł mi do głowy jeszcze lepszy pomysł.

  22. podatnik, 11 mar 2015 o 17:54

    Tak pomysłów na nich nie brakuje. 🙂

  23. mieszkanka, 18 mar 2015 o 21:19

    Czyli sadze ze rok konczy sie 1mld kosztem .
    Panie Jaszczura a czy MZBM nie nalezy do MIASTA ??? Jak to miasto moze placic miastu ??? Dziekuje za PANA CHaryzme = Jest Pan WIELKI ….

  24. Ula, 28 mar 2015 o 8:43

    Szanowny Panie Radny, Z całym szacunkiem do tych wyliczeń, ale wypadałoby zestawić koszty z przychodami. Przedstawianie społeczeństwu tylko strony kosztowej nie daje realnego odzwierciedlenia. Ale skoro jest Pan księgowym to rzetelne przestawianie informacji nie jest Panu obce.
    W polityce bardzo dobrze wszystko sie krytykuje, No cóż taką mamy mentalność, ale skoro wytyka Pan błędy należałoby zaproponować inne rozwiazanie – chociażby pokazać ze mozna obniżyć koszty obsługi prawnej o ile to możliwe przy tak rozległej działaności jaką prowadzi UM. To samo dotyczy rownież kosztów wynajmu – cena która płaci urząd to 68 zł za metr za kompleksowa obsługę obiektu i sprzątanie- czy jest Pan albo Państwa Koledzy i Koleżanki zaproponować inne tańsze rozwiazanie?
    Zamiast ludziom mieszać w głowie należałoby podejść do tego rzetelnie i przedstawić cały obraz sytuacji finansowej UM.

  25. Grzegorz Jaszczura, 28 mar 2015 o 9:54

    Pani Ulu. Z całym szacunkiem, konkretnie o których wyliczeniach Pani pisze, bo to są dane przekazane przez pana prezydenta. Z nich wynikają tylko moje zsumowania kosztów i wykazanie ich horrendalnych wartości. Czy pani płaci podatki, bo podejrzewam, że nie, ktoś za panią to robi (tzn. chodzi mi o to, że pani dostaje wypłatę netto, nie ma pani pojęcia ile trzeba zapłacić zusu i innych podatków, żeby to netto wziąść, osobiście jestem za tym, żeby wszyscy dostawali płacę brutto i sobie regulowali zusy i podatki, zobaczymy jak długo wtedy to lewactwo – socjalizm się utrzyma!). Przychodem urzędu są m.in.opłaty i podatki, odebrane wcześniej podatnikom!!! Ja w pomoc UE nie wierzę, bo do UE wg mnie dokładamy jako Naród Polski i zawsze byłem przeciwko tej biurokratycznej organizacji. A ta „pomoc” która ma miejsce nie przekłada się na korzyści jakie Polacy mają.
    Należy zmienić system, zmniejszyć biurokrację, pozostawić więcej pieniędzy w kieszeniach ludzi, a oni dużo lepiej wiedzą jak je dla swoich potrzeb wydać! Niestety przy lewackim zarządzaniu jakie ma miejsce w Dąbrowie (choćby) to bez szans. Celem prezydenta jest maksymalizowanie przychodów do gminy a nie dbanie o to aby mieszkańcom było lepiej. Robi to po to moim zdaniem żeby zwiększyć strumień inwestycji, które łatwo kontrolować. Wg mnie nie od tego jest prezydent. Pewnie tu się różnimy, ale ja jestem antysocjalistą i antylewakiem. Dlaczego urząd za kompleksową obsługę swojej własności nie płaci 28 zł a płaci: 68 zł za m2 za miesiąc? (to podchwytliwe pytanie). Te 68 zł za m2 za miesiąc, to daje 8,5 miliona złotych rocznie które płacą mieszkańcy Dąbrowy Górniczej, warto to jednak podkreślić!
    Reasumując, inne rozwiązania permanentnie proponuję!, także we wpisach na moim blogu, musiałaby Pani poczytać. Np. nie nalezy topić dziesiątków milionów pieniędzy podatników w Aquaparku, bo korzyść dla zwykłych mieszkańców Miasta jest zupełnie nie adekwatna do kosztów i przejada je kto inny.

  26. Grzegorz Jaszczura, 28 mar 2015 o 10:08

    Pani Ulu proszę mi odpowiedzieć, bo nie wiem jak zrobić to zestawienie kosztów i przychodów o którym Pani wspomina, ile przychodów jest z płacenia tych 8,5 miliona zł za czynsz? 🙂

  27. iti, 28 mar 2015 o 10:27

    Czy ja śnię czy nie? 2 miliony 125 tysięcy złotych mieszkańcy płacą za obsługę prawną!!!

  28. Zuza, 28 mar 2015 o 15:24

    Szanowna Pani Urszulo! Pani chyba nie rozumie intencji Pana Grzegorza. W tych podsumowaniach kosztów chodzi o prezentację olbrzymich kwot jakie Urząd ponosi na czynsz i obsługę prawną i inne. Przychody i koszty możemy zestawiać w działalności gospodarczej, jakiej UM nie prowadzi. Przychody budżetowe Urzędu to otrzymane od mieszkańców i firm PODATKI, które mogłyby być niższe, gdyby wydatki Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej ograniczyć do niezbędnego minimum w tym również wydatki na obsługę prawną urzędu. Wystarczyłoby pozbyć się organów zarządzających MZUM DG – to dałoby oszczędności wielotysięczne rocznie.

  29. iti, 29 mar 2015 o 12:21

    Ta obsługa prawna to była jedyna oferta na przetargu. Czy takie przetargi powinny w ogóle się odbywać??? Dziwne.

  30. dociekliwy, 30 mar 2015 o 19:52

    Panie Grzegorzu a ile kosztuje te 490 etatów urzędników, jaka jest średnia zarobków naczelników. Proszę o taką interpelację.

  31. Ula, 1 kwi 2015 o 22:15

    Szanowny Panie. Doskonale znam wysokość obciążeń podatkowych wynikających z tytułu umowy o prace, wiec proszę mnie nie obrażać ze dostaje pensje netto i na tym moja świadomość sie kończy.
    Wnioskiem z mojej wypowiedzi wynikał wniosek a raczej prośba o prEdstawienie budżetu gminy w zestawieniu globalnych dochodów i wydatków UM.
    Pragnę zwrócić uwagę rownież na fakt, ze wszystkie działania i sposób wydatkowania pieniędzy podlega kontroli odpowiednich służb.
    W związku z tym zależy mi tylko na uzyskaniu rzetelnego obrazu stanu finansów UM a nie jednostronnych analiz byle pozyskać wyborców.

  32. Grzegorz Jaszczura, 2 kwi 2015 o 9:29

    Szanowna Pani. Nie uważam, żeby z Pani przedostatniego wpisu to wynikało, ale dziękuję za doprecyzowanie. Z tym, że to o co Pani pyta przedstawia prezydent na podstawie opracowania swoich służb, głównie Skarbnik Miasta i się zamyka w sensie nie przekraczania jakichś tam biurwokratycznych wskaźników zadłużenia, itd. Moje przykładowe stanowisko co do takiego projektu budżetu na 2015 r. przedstawiłem na sesji: http://grzegorzjaszczura.pl/?p=30346#more-30346
    Ja rzeczywiście wytykam koszty, takie a nie inne, bo uważam że akurat te mogłyby być drastycznie niższe, a zadłużanie miasta (tym bardziej, że Dąbrowa G. to nie Detroit) powinno wynosić 0 (zero).
    Jest kilkanaście czy kilkadziesiąt procent (zależy jak biurwy to policzą). To dużo za dużo. Uważam, że rzetelnego obrazu finansów pani nie jest w stanie uzyskać (ani ja). Tak jest to zbiurokratyzowane państwo urządzone, aby tak było. Proszę się zastanowić jak to możliwe, że przy tak wielkiej pomocy (wg nich) ze strony tzw. UE zadłużenie Polski tak drastycznie wzrosło (i wynosi circa 2 biliony zł). (Proszę pamiętać, ze długi Gierka zakończono spłacać kilka lat temu!!!) Czy to jest logiczne, czy może ta pomoc nas tak dużo kosztuje???
    Nie odpowiedziała mi Pani na moje pytanie, ja wiem nie da się odpowiedzieć tak prosto, a mnie jako przedsiębiorcę to bardzo interesuje.
    Ułatwienie dla Pani i do przemyślenia: Sąd i prokuratura Rejonowa (czyli Ministerstwo Sprawiedliwości) płacą właśnie circa te 26 zł brutto za m2 podnajmowanych powierzchni (przynajmniej tak było przy moich interpelacjach z poprzedniej kadencji) – dużych, to ten obiekt Centrum Administracji (z prawej strony), jak to możliwe??? Oni mniej brudzą, mniej wymagają, są załatwiani mniej kompleksowo jak to Pani ujmuje, itd.???

  33. Grzegorz Jaszczura, 2 kwi 2015 o 11:30

    O, jeszcze mi umknęło ostatnie Pani zdanie o pozyskiwaniu wyborców! Przyjmę to jako żart.

  34. Ula, 2 kwi 2015 o 21:00

    Szanowny Panie, Popieram jaknajbardziej rożne inicjatywy mające na celu poprawę sytuacji, ale od zawsze preferuję pozyskanie wszystkich informacji zeby moc wsZystko porównać globalnie. Życzyłabym sobie jak również zapewne wielu innych Polaków aby osoby publicze krytykując pewne działania podejmowane przez władze przedstawiano rownież alternatywne rozwiazanie. Myśle, ze tym akcentem mozna zakończyć dyskusję. Pozdrawiam i życzę Zdrowych i Radosnych Swiat

Zostaw komentarz




Ta strona wykorzystuje pliki cookie przechowywane na twoim komputerze. Jeżeli nie zgadzasz się na to opuść stronę lub wyłącz obsługę plików cookie w przeglądarce. Więcej informacji o plikach cookie znajdziesz na tej stronie