CAM03600Kontynuując moje wrażenia z sesji Rady Miejskiej z dnia 28.01.2015 r. przedstawię moje trzy reinterpelacje z tejże sesji. Wcześniej przedstawiałem już moją interpelację dotyczącą konieczności obniżenia cen wody i odprowadzenia ścieków w naszym mieście, do czego niestety nie garnie się Pan Prezydent Zb. Podraza (SLD).

Zacznijmy od ul. Tworzeń i uporządkowania gospodarki wodno-ściekowej. Tu jest odpowiedź Pana Prezydenta, a teraz moja reinterpelacja:

„Szanowny Panie Prezydencie! Dziękuję za odpowiedź na moje zapytanie (z dnia 02.12.2014 r.), dotyczące sytuacji na ul. Tworzeń, w kontekście inwestycji uporządkowania gospodarki wodno-ściekowej. Cieszy możliwość podłączania się odbiorców przy ul. Tworzeń do kanalizacji wodno-ściekowej od miesiąca stycznia nowego 2015 roku.

Jednakże proszę o uzupełnienie odpowiedzi pana prezydenta o podanie daty zakończenia i odbioru rozpatrywanej inwestycji.

Chciałbym także dowiedzieć się jaka była wysokość kar umownych zapłaconych przez Wykonawcę, na mocy jak zrozumiałem ugody sądowej i kiedy to nastąpiło? Proszę także o wytłumaczenie pańskiego sformułowania zawartego w odpowiedzi: „[…] co można traktować jako odszkodowanie.”. Czy to znaczy, że pan prezydent zastanawia się jeszcze nad dalszym ewentualnym żądaniem zadośćuczynienia dla Gminy ze strony Wykonawcy?

Po zakończeniu rozliczania robót przez Inżyniera Kontraktu proszę także pana prezydenta o poinformowanie mnie o tym oraz o podanie jaką należność uregulowano w stosunku do Wykonawcy.”

Augustynika-odp.1Kolejna reinterpelacja (obok pierwsza odpowiedź Pana Prezydenta), odsyłająca mieszkańców (w tym mnie) do tzw. Budżetu Partycypacyjnego i pewnie opracowania projektu naprawy chodnika, będącego w fatalnym stanie na krótkim odcinku przy ul. Ks. G. Augustynika. Tak jakby mieszkańcy mało płacili na pensje urzędników, również Pana Prezydenta i Pana Z-cy Prezydenta P. Gocyły (ich etaty), w ramach których powinni to robić:

„Szanowny Panie Prezydencie! Dziękując za odpowiedź na moją interpelację dotyczącą stanu nawierzchni chodników przy ul. Ks. G. Augustynika (nr BRM.0003.34.2014 z dn. 19.12.2014 r.), w tym za poinformowanie mnie, że wnioski o przeprowadzenie remontów infrastruktury drogowej można zgłaszać w ramach tzw. Budżetu Partycypacyjnego oraz za rozpoczęcie procedury usunięcia źle zabezpieczonego drzewa, o którym także pisałem w interpelacji.

Jednakże informuję pana prezydenta, że o istnieniu tzw. Budżetu Partycypacyjnego w naszym mieście wiedziałem. Wiem także o długości realizacji takiego wniosku poprzez taki budżet.

Dlatego zgłosiłem w formie interpelacji konieczność naprawy niewielkiego, zapomnianego odcinka chodnika w ramach doraźnej poprawy sytuacji na tej ulicy. Spotkałem się z dalszym poparciem mieszkańców w tej sprawie.

Jak okazało się po mojej interpelacji odezwały się także media, które także stanęły na stanowisku tragicznego stanu chodnika na tym odcinku.

Proszę jeszcze raz o naprawę i odpowiedź kiedy zostanie ona uwzględniona w budżecie miasta. Jednocześnie uważam, że w pierwszej kolejności mieszkańcy płacą podatki także na wynagrodzenie pana prezydenta i pana z-cy P. Gocyły (SLD), i czasami trzeba rozwiązanie wprowadzać nie oglądając się na dodatkową pomoc mieszkańców czy radnych.”

I trzecia reinterpelacja, dotycząca wciąż bardzo kulejącego Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych w Dąbrowie Górniczej:

„Szanowny Panie Prezydencie! Dziękując za odpowiedź na moją interpelację dotyczącą MZBM (nr BRM.0003.14.2014 z dn. 02.12.2014 r.) prosiłbym obecnie pana prezydenta o następujące uzupełnienia.

Albowiem z przedstawionej odpowiedzi pana z-cy prezydenta H. Zaguły wynika duża ilość wolnych lokali użytkowych. Pustostany w ilości 98 sztuk stanowią 21,8% stanu posiadania lokali użytkowych. Jest to wg mnie bardzo dużo.

Jakie są koszty utrzymywania tych pustostanów (w stosunku rocznym), np. ochrona, ogrzewanie, podatki? Tak przy okazji czy MZBM płaci podatki od nieruchomości Gminie?

Być może należy opracować i wprowadzić w życie plan zagospodarowania wolnych lokali w celu odciążenia także budżetu Gminy. Dlaczego w tym kierunku nie działa dyrekcja MZBM-u? Dochodzą do mnie zresztą głosy mieszkańców, że trudno jest w MZBM-ie o informację np. o wysokości czynszu lokalu użytkowego, co słysząc aż mi się nie chce wierzyć w taką aprzedsiębiorczą postawę pracowników – urzędników.

Przy stawkach (średnich) dla lokali przeznaczonych dla służby zdrowia, chciałbym zapytać w jakim przedziale (minimum i maximum) się one mieszczą. A także czy przy podanej minimalnej stawce, w tym wypadku pokrywa ona koszty związane z utrzymaniem tychże lokali? Jeżeli dobrze rozumiem jest ona (ta stawka minimalna) dwukrotnie niższa od stawek dla organizacji pozarządowych.”

W uzupełnieniu odpowiedź Pana Prezydenta dotycząca MZBM-u, dla udokumentowania moich wątpliwości i dodatkowych zapytań:

inter.2014.12.02-1inter.2014.12.02-2

 

Komentarze

5 komentarzy do “Reinterpelacje – sesja 28.01.2015 r. (odsłona 68) cz. 2”

  1. mieszkaniec, 6 lut 2015 o 14:28

    W ramach postępu konkurs na dyrektora MZBM przygotowano tak, żeby tylko ekonomista mógł być przyjęty i wygrać.

  2. Kazimierz Jasionek, 6 lut 2015 o 15:28

    Cytat: „Wcześniej przedstawiałem już moją interpelację dotyczącą konieczności obniżenia cen wody i odprowadzenia ścieków w naszym mieście, do czego niestety nie garnie się Pan Prezydent Zb. Podraza (SLD)” Gdyby chodziło o podwyżkę tych cen to zaangażowanie Podrazy, Koćmy i Zaguły byłoby ogromne. Jak windowali co roku ceny wody w DG to jedynym ich twierdzeniem była konieczność modernizacji sieci !!!! Teraz nie muszą już płacić dywidendy Niemcom, a pomimo tego ich zapału do obniżek jakoś nie widać !!!! Już dawno przestałem się dziwić zachowaniu zarządu miasta, bo niczego mądrego i dobrego po nich nigdy się nie spodziewałem. No cóż- Jaki Pan Taki Kram !!!! Co się tyczy innych pytań Panie Grzesiu, to niech Pan dalej je wałkuje, niech włodarze się mocno pocą nad odpowiedziami i wymyślają dalsze ble,ble,ble. Przypomnę następny nie załatwiony temat a zamieciony szybciutko pod dywan, dotyczący pieniędzy które ulotniły się jak przysłowiowa kamfora z PKZ-tu !!!!!!Było o tym głośno i szybciutko ucichło !!!!

  3. fan, 6 lut 2015 o 17:54

    Panie Grzegorzu tak trzymać!!!

  4. mieszkaniec, 7 lut 2015 o 8:32

    W MZBM bez zmian, wybrali znowu tego samego dyrektora Adamczyka.

  5. myślący, 10 lut 2015 o 20:44

    Mam ponad 40 zastrzeżeń do skandalicznych i długoletnich zaniedbań MZBM, jeszcze od czasów słynnego Łukasika. Czytam ogłoszenia w UM i w necie, ale nie czytałem o otwarciu konkursu na dyrektora MZBM, wymaganiach od kandydatów, oraz jak liczna grupa poddała się egzaminowi. Czy były jakieś ogłoszenia w tym temacie, jak długo wisiały i gdzie? Czy aby nowy-stary dyrektor został powiadomiony na szwagra imieninach a ogłoszenie wywieszono w mysiej dziurze? Proszę o kilka zdań od osoby dobrze zorientowanej.

Zostaw komentarz




Ta strona wykorzystuje pliki cookie przechowywane na twoim komputerze. Jeżeli nie zgadzasz się na to opuść stronę lub wyłącz obsługę plików cookie w przeglądarce. Więcej informacji o plikach cookie znajdziesz na tej stronie