11
15
Komunikacyja w naszym mieście!
Kategorie: Aktualności | 15 listopada, 2010
Tragicznie wygląda sytuacja komunikacyjna w mieście w wyniku działań prezydenta Zb. Podrazy (SLD) i jego „speca” od spraw komunikacji P. Gocyły (oczywiście SLD). O konsekwencjach zamknięcia skrzyżowania na Staszicu możesz przeczytać: http://grzegorzjaszczura.pl/?p=6426#more-6426, a także rzucić okiem na zdjęcie obok (wypadek koło Mikrohuty). Trzeba podkreślić, że dzieje się tak, już nie tylko w godzinach szczytu. Entliczek, pentliczek po Dąbrowie Górniczej krąży „fotopudło wędrowniczek”, a na kogo padnie temu bęc! I bynajmniej nie chodzi tu o słynne dąbrowskie mobilne drzewka (pewnie w ramach zielonej Dąbrowy pana Zb. Podrazy), a o kolejny nie najmądrzejszy pomysł dąbrowskich urzędników, czyli „mobilny” fotoradar, a raczej pudło na fotoradar, które przywędrowało do Gołonoga z centrum miasta (dokładniej spod Bazyliki pw. Matki Boskiej Anielskiej). Mobilny wcale nie znaczy przenośny, czyli taki do łapania piratów drogowych, ale taki, który jest przytwierdzony do gruntu, tj. taki typowy „karmnik”. Takie „cudo” przytwierdzono do gruntu tuż przed przejściem dla pieszych w miejscu styku deptaka ulicy Kasprzaka nr 6 z ulicą Piłsudskiego. Jak to nazwać? Kolejna durnota, czy zwykłe lenistwo dąbrowskich urzędasów prezydenta Zbigniewa Podrazy? Niewykluczone, że jedno i drugie razem wzięte. Tym bardziej, że parę metrów dalej znajduje się od lat nieremontowane podziemne przejście dla pieszych! (na zdjęciu obok). Nota bene na koniec przedstawimy zdjęcia remontowanego, niby nagle, przejścia podziemnego w centrum miasta, a remont ten miał być przeprowadzony po wyrzuceniu stamtąd kupców przez urząd pana prezydenta Zb. Podrazy (SLD) na koszt CH „Pogoria” (przynajmniej tak zrozumiałem tłumaczenia prezydentów (SLD) ze dwa lata temu – przypis G. Jaszczura). Warto w tym miejscu jeszcze wspomnieć, że wspomniane fotopudło stoi nie oznakowane, a tym samym jest to swoista samowola budowlana. Aby było jeszcze bardziej groteskowo to kolejne fotopudło stoi kilometr dalej przy stacji paliw LUKOIL. Śmiać się, czy płakać!!!
No cóż, lepiej jest postawić kolejny fotoradar, niż wyremontować przejście podziemne?! Ale można je przecież jeszcze zasypać tak jak to zrobiono w Gołonogu tuż przy przystanku autobusowym „Gołonóg Dw. PKP”, a zarazem pozbyć się problemu raz na zawsze!
Wygląd wspomnianego podziemnego przejścia dla pieszych też nie napawa optymizmem. Śmieci, smród i kraty tuż u wejścia do podziemi. Pewnie i szczury tam jakieś pomieszkują, chociaż ani jednego nie spotkaliśmy. Na nasze szczęście. Ogólnie widok całego przejścia obskurny i ohydny. Podobna historia ma zresztą również miejsce z podziemnym przejściem dla pieszych przy Hucie Bankowej (pod ul. Jana III Sobieskiego).
Tak niestety właśnie wygląda cała filozofia prezydenta Zb. Podrazy (SLD) na rozwiązywanie problemów komunikacyjnych w mieście? To kolejne światła i fotoradary!?! O zgrozo i za jakie grzechy!!!
Nominację do tegorocznego „antynobla” za głupotę w zakresie komunikacji powinien właśnie otrzymać wyżej wspomniany urzędnik, szczególnie za światła na skrzyżowaniu ULICY KRÓLOWEJ JADWIGI z ULICĄ KS. AUGUSTYNIKA i za światła na skrzyżowaniu ulic KOŚCIUSZKI i DĄBROWSKIEGO.
Czy to mają być rozwiązania dla mieszkańców? Brakuje słów, ale…
Co zatem należy z tym fantem zrobić?
Wydaje nam się, że należy problem rozwiązać dwukierunkowo, po pierwsze należy udrożnić główne ciągi komunikacyjne miasta, po drugie należy wybudować obwodnicę Dąbrowy Górniczej! Należy zatem w miejscu niektórych obecnych skrzyżowań ze światłami wybudować BEZKOLIZYJNE RONDA, a jednocześnie zlikwidować obecne światła. Takie ronda powstałyby m.in. na skrzyżowaniach:
a) ul. Królowej Jadwigi z ulicami Majakowskiego i Poniatowskiego (przy targu),
b) Alei Róż z ul. Legionów Polskich,
c) na skrzyżowaniu ulic Legionów Polskich, Jaworowej i Struga,
d) ul. Piłsudskiego z ul. Gwardii Ludowej (przy zajezdni autobusowej),
e) ul. Piłsudskiego z ul. 1000-lecia
f) oraz na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego i Tworzeń.
Niezależnie od powyższych propozycji, nadrzędnym i priorytetowym powinno być zlikwidowanie świateł i zjazdu w ulicę Ks. Augustynika z lewego pasa ulicy Królowej Jadwigi (jadąc od strony centrum w kierunku Alei Róż). Dla pieszych w tym miejscu powinno być wybudowane nowe przejście podziemne. Kierowcy chcący wjechać i zjechać w/i z ulicy Ks. Augustynika powinni korzystać z rond przy „Merkurym” i w centrum miasta. Założeniem powinien być płynny przejazd przez miasto głównymi ulicami: Kościuszki, Królowej Jadwigi, Piłsudskiego i Legionów Polskich. Z ulic tych powinny zniknąć wszystkie atrapy fotoradarów. Wyremontowane powinny być również wspomniane wyżej oba podziemne przejścia dla pieszych, a także powinny powstać nowe, m.in. przy Bazylice, przy targowisku miejskim na Redenie (skrzyżowanie ulic Majakowskiego, Poniatowskiego i Królowej Jadwigi), naprzeciwko stacji LUKOIL (skrzyżowanie ulic Piłsudskiego i Morcinka), przy skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego i 1000-lecia oraz w pobliżu ul. III Powstania Śląskiego (przy przystanku tramwajowym). Wszystkie te propozycje powinny być również skonsultowane oczywiście z mieszkańcami. Bezkolizyjne i dwupoziomowe skrzyżowania (w tym wypadku ruchu samochodowego i pieszego) są najpewniejszą i najbezpieczniejszą formą rozwiązania krzyżującego się ruchu!
Głównym założeniem poprawy płynności przejazdu przez miasto powinno być wybudowanie w mieście OBWODNICY DĄBROWY GÓRNICZEJ!!! Trasa tej drogi pokrywałaby się z projektowaną swego czasu DROGOWĄ TRASĄ ŚREDNICOWĄ. W razie realizacji projektu budowy „średnicówki” przez Dąbrowę Górniczą, co jest raczej mało prawdopodobne, obwodnica ta wkomponowałaby się w DTŚ-kę, jako jej element.
Dawid Kmiotek, Grzegorz Jaszczura
Ps. Jeszcze kilka zdjęć z remontowanego, a opisanego wyżej przejścia podziemnego w centrum miasta, które jak „kostka wyborcza” stało się „przejściem wyborczym” prezydenta Zb. Podrazy (SLD)! Oby spacerował nim po przegranych przez niego wyborach, wsłuchując się w smętne melodie, grane przez grajka widocznego na zdjęciu.
Komentarze
5 komentarzy do “Komunikacyja w naszym mieście!”
Zostaw komentarz
Polecam stronkę http://www.katowice.eu i zakładkę Aktualności. W zakładce tej znajdziemy info o konsultacjach społecznych dot realizacji pierwszego etapu budowy DTŚ w kierunku Zagłębia. Na razie na odcinku Katowice Szopienice – Mysłowice Janów Miejski. Czy DTŚ dotze do Dąbrowy Górniczej tego na razie nie wiemy, tym bardziej, że są duże zabiegi o to by skierować ją do Jaworzna, a nie do Dąbrowy Górniczej, tj. od Janowa Miejskiego trasą Obrzeźną Zachodnią w kierunku dzielnicy Cmok i następnie w kierunku Jęzora w Sosnowcu. Do Dąbrowy Górniczej DTŚ może nie dotrzeć jak tak jak obecnie nasze władze będą zabiegać o jej budowę.
trzeba przyznać, że bardzo kompleksowy pomysł.
Sytuacja na skrzyżowaniu ul. Królowej Jadwigi i Augustynika jest rzeczywiście karygodna i wołająca o mądrzejszego Prezydenta!
Panie radny zrób Pan test ile się stoi na tym skrzyżowaniu z Augustynika, taki jak Pan zrobił na Staszicu
Szczury podrazki. Gryzonie chodowane w Pentagonie, dalecy kuzyni tych które pomieszkują w tym przejściu przy Kasprzaka