03
4
Przełomy wiosenne?
Kategorie: Aktualności | 4 marca, 2024
Jeżdżąc dąbrowskimi drogami jedno rzuca się w oczy, mianowicie dziury/przełomy wiosenne. Ich ilość jeszcze bardziej wzrasta rzeczywiście w okresie wiosennym. Mieszkańcy atakują zarówno internet, czyli media tzw. społecznościowe jak i mnie informacjami o tym. Niewątpliwie takie są fakty. Abstrahując od tych tzw. przełomów wiosennych, to mam wrażenie, że oprócz aktualnie wykonanych nowych nawierzchni z betonu asfaltowego (właściwie głównie na potencjalnie przelotowych arteriach miasta), to zawsze po zjechaniu w boczną drogę natykamy się na ciąg dziur i przeszkód na drodze.
Ale i te nawierzchnie, teoretycznie główne, wykonywane w ostatnich latach szwankują wg mnie szybko. Nawet uważam, że za szybko. Dlatego złożyłem interpelację do Pana Prezydenta w temacie zbyt licznych uszkodzeń nawierzchni asfaltowych na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza, chwilowo odchodząc od moich licznych interpelacji dotyczących dziur na starych odcinkach dróg, np. na Staszicu. To co piszę to nie masło maślane, lecz prawda, czyli dziura na dziurze.
Dąbrowa Górnicza, dn. 29.01.2024 r.
INTERPELACJA DO PANA PREZYDENTA Marcina Bazylaka
dot. licznych uszkodzeń nawierzchni asfaltowych na terenie Gminy Dąbrowy Górniczej
Szanowny Panie Prezydencie, na podstawie art. 24 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym proszę o odpowiedzi na następujące pytanie:
1. W związku z licznymi ubytkami – pęknięciami na nowo położonych nawierzchniach z betonu asfaltowego, proszę o informacje, jakim okresem gwarancji objęte są poniżej wymienione odcinki dróg, na których miały miejsce prace związane z wymianą lub położeniem nowobudowanych nawierzchni asfaltowych w ostatnich pięciu latach, tj. od 1 stycznia 2019 r. do 31.12.2023 r., w szczególności:
a. al. J. Piłsudskiego, odcinek od ul. Romana Piecucha do ul. Św. Antoniego
b. ul Kasprzaka, od ronda Budowniczych H. Katowice do ul. Młodych
c. ul. Tworzeń, od al. J. Piłsudskiego (wliczając przebudowę skrzyżowania) do ul. Roździeńskiego
d. ul. Legionów Polskich, od ul. Andrzeja Struga do ul. Jana III Sobieskiego
e. al. Zagłębia Dąbrowskiego, od ul. Granicznej do ul. Tysiąclecia
f. układ drogowy związany z budową centrum przesiadkowego w Dąbrowie Górniczej-Centrum
g. układ drogowy związany z budową Centrum przesiadkowego Dąbrowa Górnicza-Gołonóg.
Proszę o dołączenie kopii faktur za zakupioną masę asfaltową wraz z aprobatą techniczną, oddzielnie do każdej wbudowywanej partii masy asfaltowej.
W przypadku braku faktur zakupu masy asfaltowej proszę o wykaz wytwórców i dostawców, jeżeli są to oddzielne podmioty.
Grzegorz Jaszczura
Mam odpowiedź, którą zamieszczam na foto obok. Co się rzuca w odpowiedzi Pana Prezydenta M. Bazylaka, sygnowanej przez I Z-cę Prezydenta Pana D. Rutkowskiego? Rzuca się to, że gwarancja na wykonane roboty przez dwie firmy, tj. Complex Dąbrowa Górnicza Sp. z o.o. i PW-ETA Sp. z o.o. (dotyczy odcinków prac na al. J. Piłsudskiego, odcinek od ul. Romana Piecucha do ul. Św. Antoniego oraz od ul. Legionów Polskich, od skrzyżowania z ul. Górniczą do ronda przy pawilonie handlowym Kaufland) wynosiła jedynie 24 miesiące!!!
Natomiast w pozostałych przypadkach jest to z reguły 6-8 lat (czyli od 72 do 96 miesięcy)!
Co do tzw. aprobat technicznych, to okazuje się, że:
„[…] W związku z powyższym nie można przedstawić Aprobaty Technicznej, ponieważ mieszanki mineralno-asfaltowe są wyrobami budowlanymi objętymi normami zharmonizowanymi i nie podlegają pod system sporządzania Aprobat Technicznych.
W załączeniu przekazuję opisane certyfikaty ZHP wraz z potwierdzeniem corocznego audytu obowiązujące dla zadań realizowanych przez firmę Drogopol.„
Jak jest Mieszkańcy i ich samochody wiedzą najlepiej. To jest poza dyskusją.
Komentarze
Zostaw komentarz