kartka2Rzadko włączam tzw. telewizję i tyczy się to zarówno prywatnej jak i państwowej. Powód jest prosty: nachalne głoszenie przez nie lewicowych haseł jest po prostu dla mnie męczące w odbiorze. A już ten weekend wymaga megaemigracji wewnętrznej w tym zakresie! Mianowicie wszystkie telewizje, na dodatek podobno za darmo, propagują akcję pana J. Owsiaka WOŚP. Muszę przyznać, że tylko w jednym wypadku posłuchałem apelu tego mentora lewicy. Konkretnie, gdy wzywał do „robienia co chceta” (w oryginale: „róbta co chceta”), wysłuchałem go i robię taki „myk”, że zamiast na WOŚP wysyłam przelew na remont Klasztoru oo. Paulinów na Jasnej Górze.

kartkaRok w rok otrzymuję podziękowanie od Ojców Paulinów, co dodatkowo podtrzymuje mnie w przekonaniu o słuszności tego jednego razu, czyli wysłuchania hasła pana J. Owsiaka. Żeby nie być gołosłownym przytaczam ostatnie podziękowanie:

„Tradycyjnie […] przesyłamy Wam wyrazy serdecznej pamięci i wielkiej wdzięczności.

W czasach dechrystianizacji bądźmy razem odważnymi świadkami Chrystusa, który przyszedł na ten świat, aby zbawić każdego z nas od zguby wiecznej.

Takie są nasze paulińskie życzenia, które odczytujemy u stóp Matki Boskiej Jasnogórskiej i które posyłamy do Was z naszą modlitwą.

Przyjmijcie je w duchu świętej wiary i w duchu opartej na niej, naszej narodowej jedności.

Łączę serdeczne pozdrowienia O. Roman Majewski – przeor Jasnej Góry”

Ale dlaczego nie dałem jeszcze grosza (ani też eurocenta) na pana Owsiaka i jego WOŚP? Mógłbym się rozpisywać w tym temacie. Ale zacytuję pana Tomasza Sommera z „Najwyższego Czasu”:

„[…] Zanim więc nadejdzie 9 stycznia i znów trzeba będzie uciekać przed owsiakowcami nachalnie machającymi puszkami na szmal i robiącymi krzywe miny, gdy im się monety nie wrzuci, przypomnijmy, że po pierwsze:

zebrane przez Jerzego pieniądze zawsze są mniejsze od wartości czasu antenowego i miejsca reklamowego, jakie jego akcja zajmuje. (jakim prawem abonamenty radiowo-telewizyjne (w mediach publicznych) tych, którzy nie chcą promować tej akcji są przeznaczane na darmowy czas reklamowy? – przypis mój)

Po drugie: nachalne żebractwo jest w Polsce zakazane.

Po trzecie: cała WOŚP to zapchajdziura przedłużająca życie państwowego systemu, który powinien zostać jak najszybciej zlikwidowany.

Po czwarte: prawdziwe miłosierdzie musi być anonimowe – w tym sensie działalność Jerzego Owsiaka jest zaprzeczeniem miłosierdzia.

Po piąte wreszcie Jerzy Owsiak jest w gruncie rzeczy częścią systemu, który jak najszybciej trzeba zlikwidować z uwagi na jego szkodliwość dla Polski.”

Po szóste dopisałbym jakim prawem pieniądze (przykładowo z budżetu Gminy) są przeznaczane na  nieodpłatne działania w ramach akcji WOŚP i czy faktycznie nic to nie kosztuje??? Kto płaci na energię, inne media, czy urzędnicy nie działają w ramach etatu?, czy biorą urlopy?, itd. itd.

Ewentualnie proszę zapoznać się z artykułem „Na czym polega oszustwo Owsiaka” pana Łukasza Warzechy: http://www.uniapolitykirealnej.pl/wiadomoci/464-na-czym-polega-oszustwo-owsiaka. Także proponuję do przeczytania „Towarzysze, Pomożecie?” http://sztuka-polska.com/felietony/item/towarzysze-pomozecie.

Ps. A tu numer konta Ojców Paulinów na Jasnej Górze:

35 1600 1097 0002 3405 5050 0001

42-225 Częstochowa, ul. Kordeckiego 2

z dopiskiem : darowizna – ofiara na remont Sanktuarium.

Ps.Ps. Oczywiście ten wpis nie jest kierowany do ateistów, agnostyków czy także komunistów. Przepraszam ich, jeżeli niepotrzebnie się z nim zapoznali.

Ps.Ps.Ps. Tutaj mam propozycję miłego wypoczynku dla wszystkich na ten weekend:

20101211916201012119142010122793720101228939

Komentarze

26 komentarzy do “Darowizna na remont klasztoru na Jasnej Górze”

  1. Sprawiedliwy, 8 sty 2011 o 13:48

    To prawda co Pan Pisze Panie Grzesiu, bo mnie akcje Owsiaka zawsze kojarzą się z żebractwem i naciąganiem ludzi. Pomimo tego że Polska jest krajem gdzie płacimy podatek od podatku, gdzie rząd tylko potrafi grzebać w naszych kieszeniach szukając jałmużny, to nie wywiązuje się ze swoich obowiązków zakupu sprzętu medycznego. Wszyscy obywatele płacą składki na NFZ i muszą się jeszcze oglądać na Owsiaka co ze zbiórki narodowej raczy nam zakupić ze sprzętu szpitalnego. Uważam to za wielki wstyd i zamiast hełpić się w mediach, ile to pieniędzy zebrała orkiestra Owsiaka, to ekipa rządząca ze wstydu powinna się zakopać pod ziemię ( tylko czy Oni mają wstyd???)

  2. M., 8 sty 2011 o 17:35

    popieram!

  3. M., 8 sty 2011 o 17:35

    popieram, oczywiście nie Owsiaka!

  4. Zorg, 8 sty 2011 o 21:05

    Niestety tak to w naszym kraju wygląda, że jak ktos chce coś zrobić to trzeba go kolntrolnie w głowe walnąć żeby dał sobie spokój. Z pana wypowiedzi wynika, że więcej dobra dla przeciętnego mieszkańca wynika z wyremontowanego klasztoru niż z nowego specjalistycznego sprzętu medycznego. Tylko, że w naszym kraju gdzie wg. Konstytucji jest rozdział państwa od kościoła, nikt nie zwraca uwagi na pencje księży, kapelanów i inne państwowe datki na kościół. Czy przed ludźmi ze skarbonkami trzeba uciekać? Raczej nie, mnie jeszcze nigdy nie gonili. Nie chcesz to nie dawaj. A co do nachalnego żebractwa. W kościele bardzo często się to widzi. Tylko inaczej się to nazywa. Są to dobrowolne datki, bo na kościół i księży trzeba dawać, a na chore dzieci nie. Księża bez przerwy proszą o darowiznę, o wpłaty, że pozwolę sobie wspomnieć o imperium Ojca rydzyka, który prośby o dobrowolne wpłaty opanował do perfekcji. A czy kler odprowadza podatek od tych darowizn, czy innych swoich dochodów? Ile na tym traci budżet? To jest dopiero działanie na szkodę państwa. Miliony złotych, które zostają w kościele zamiast zasilać budżet. Ale oczywićie większy pożytek jest z kościoła niż ze szpitala. A czemu państwo nie kupi nowego sprzętu? Bo jest tak jak Pan mówi, nie daje sobie z tym rady i tu się z Panem zgadzam. Ale jak znalazł sie ktoś, kto chce w tym pomódz to się okazuje, że jest żebrakiem i w ogóle najgorszym. Ja co roku daję na WOŚP i cięszę się, że mogę w ten spoób pomagać dzieciom. Bo od kościoła takiej ppomocy nie dostałem i nie dostanę.

  5. Grzegorz Jaszczura, 8 sty 2011 o 22:03

    odpowiedź dla Zorga: nie raczył Pan zrozumieć zarzutów. Niech sobie owsiak pomaga komu chce, ale nie z moich podatków, czy abonamentów. Jest wiele metod pomocy chorym dzieciom, robiłem to i tylko ich rodzice o tym wiedzą. Trochę skromności.
    Państwu (w tym UE) płacę podatki na to co robi owsiak.I raczej robią to ludzie a nie on, tak swoją drogą.
    Co do darowizn na mój Kościół to są to pieniądze po opodatkowaniu! Co do pana Owsiaka jest Pan bardzo naiwny, to moje zdanie.
    Ponieważ nie jest Pan osobą wierzącą nie dojdziemy do consensusu.

  6. iti, 8 sty 2011 o 22:49

    Panie Zorg. Szkoda, że nie jest Pan prezydentem Dąbrowy Górniczej,żałuję!. Bo z pana wypowiedzi wynika, że napewno nie przeznaczyłby pan 50 milionów złotych plus koszty kredytu na remont komunistycznego Pałacu kultury Zagłębia w Dąbrowie, a przeznaczył tą forsę na poprawę tragicznej sytuacji naszego Szpitala Sopecjalistycznego, zatrudnionych tam salowych i lekarzy i leczonych tam chorych, nie tylko dzieci!!!! A poziom leczenia jest fatalny!!!

  7. informator, 8 sty 2011 o 23:16
  8. Sympatia, 9 sty 2011 o 10:44

    Oczywiście znowu popieram pana, Panie Grzegorzu.

  9. urzędnik Magistratu, 9 sty 2011 o 11:56

    nie zawsze zgadzam sie z pana poglądami, ale chylę czoła przed odwagą z jaką głosi pan swoje poglądy!

  10. informator, 9 sty 2011 o 12:59

    Państwowa telewizja udostępnia fundacji pana Owsiaka czas antenowy wart kilkadziesiąt milionów złotych*. Gminy współfinansują koncerty i dopłacają do gaż artystów. Orkiestra nie jest zatem organizacją ani prywatną, ani dobrowolną – korzysta przecież z pieniędzy odebranych nam w postaci publicznych danin (podatki, abonament RTV). Dodajmy, że „dobrowolne” datki także są często wymuszane, bowiem zbiórka prowadzona przez Orkiestrę nieraz przybiera formę nachalnego żebractwa.

    Przychody WOŚP z finału w 2009 r. (ostatnie oficjalne dane ze strony WOŚP) wyniosły 42,2 mln zł. W tym roku można się spodziewać ponad 50 mln zł. Organizacja p. Owsiaka przeznacza te pieniądze głównie na państwowe szpitale, konserwując (na szczęście w niewielkim stopniu) przymusowy, chory „system ochrony zdrowia”. Ponadto, corocznie kilka milionów złotych Orkiestra przeznacza na organizację finału oraz na Przystanek Woodstock (odpowiednio: 2,3 mln zł i 2,7 mln zł w 2009 r.).

    WOŚP oczywiście stara się pomagać chorym ludziom. Ale wielu Polaków nie chce przymusowo (w formie publicznych danin) wspierać jej finałów i Przystanku Woodstock oraz drugi raz płacić na „służbę zdrowia”. Dlatego uważamy, że oddawanie wielu godzin państwowego czasu antenowego (jak długo istnieje państwowa TV i obowiązkowy abonament) oraz udzielanie poważnego wsparcia samorządowego jednej z wielu organizacji charytatywnych, jest niedopuszczalne. W ogóle wszystkie tego typu organizacje powinny działać wyłącznie przy wsparciu osób prywatnych. Mamy nadzieję, że w przyszłości WOŚP obejdzie się bez publicznej pomocy.

  11. Telewidz, 9 sty 2011 o 19:33

    Redaktorka w Panoramie TV2 o 18.20 nadaje:
    Milion złotych, jak się zdołałam dowiedzieć, to nie byle co!”
    Pewnie redaktorka po studiach.

  12. Zorg, 9 sty 2011 o 21:49

    Panir Grzegorzu jestem osobom wierzącąw Boga a anie w kościół i hipokryzję księży. Moim zdaniem zakłamanie kleru jest ogromne pod każdym względem. Pod przykrywką sutanny mają kobiety, dzieci, ile mówi się o pedofilji wśród księży. Potrafią uczyć innych a sami się do tego nie stosują. Który ksiądz odprowadza podatek od „tacki” z niedzielnej mszy, od opłat za udzielanie sakramentu. Jak Pan pisze „Po drugie: nachalne żebractwo jest w Polsce zakazane.” Księża robią to codziennie, na każdym kroku. Obraża mnie życie księży ponad stan, wydawanie setek tysięcy na zdobienia kościołów, budowanie 52m pomników, zagarnianie majątków przez kościół. I wszech obecna obłuda w tej organizacji klerykalnej. Jak już mówiłem Owsiak robi to czego nie umie zrobić państwo, którym aktualnie rządzi partia z której startował Pan na radnego naszego miasta czyli Platforma Obywatelska. A co do ceny transmisji telewizyjnej to zwykły dzień pracy. Gdyby w TV leciało coś innego koszta były by takie same więc WOŚP nie generuje żadnych specjalnych kosztów. A nawet zysk dla TV z reklam, które puszczane są w tym dniu.

  13. Grzegorz Jaszczura, 10 sty 2011 o 8:49

    odpowiedź dla Zorga: proszę przeczytać jeszcze raz moją poprzednią odpowiedź z pominięciem ostatniego zdania. Co do kleru: ja piszę o Kościele (nie o kościele) pan o klerze, ja piszę o wierze w Boga pan o klerze, dosyć monotonne. Oczywiście przykładowo nie popieram tej części kleru dąbrowskiego, która poparła ateistycznego kandydata na prezydenta w Dąbrowie G. w ostatnich wyborach. Wg mnie tak nie powinno być.

  14. Mira, 10 sty 2011 o 8:57

    nie lubię Owsiaka i nie wierzę mu.

  15. czytelnik, 10 sty 2011 o 10:14

    panie Grzegorzu czy pan ma na myśli Księdza Stasiaka z Bazyliki? bo muszę potwierdzić pana uwagę.

  16. informator, 10 sty 2011 o 16:23

    dlaczego Korwin-Mikke nie daje na Owsiaka:
    Przypuśćmy, że jestem jak najuczciwszym Władcą III RP. Wedle najlepszych ekspertyz powinienem w budżecie wydać miliard na tzw. „Służbę Zdrowia” i dwa miliardy na zbrojenia. Na wojsko trzeba by wydać więcej – ale, niestety, nie ma – bo trzeba dać na szpitale. Więc chcę tak właśnie podzielić budżet.
    Dowiaduję się jednak, że p.Jerzy Owsiak prowadzi „Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy” – i uzbiera 40 milionów. Natychmiast muszę zmienić decyzję: dam na „Służbę Zdrowia” tylko 960 mln – a na wojsko 2040 mln…
    Czyli: pacyfista (ja NIE jestem pacyfistą!) dający złotówkę na WOŚP dał ją w rzeczywistości na czołgi.
    Dopóki żyjemy w totalitarnym państwie, w którym budżet jest centralny, totalny – dopóty nie dam na WOŚP ani złotówki. Bo dawałbym forsę w łapy tym durniom i złodziejom z ul.Wiejskiej w Warszawie.
    Natomiast w Wolnej Polsce, w której za lekarza nie będzie się płaciło za pośrednictwem p.Jana Vincenta (vulgo: Jacka Rostowskiego) i Jego Gangu – dam z wielką przyjemnością.
    Tym bardziej, że będę jej miał o wiele więcej…
    Powtarzam: nie kieruje mną niechęć do p.Jerzego Owsiaka (choć Jego hasło „Róbta co chceta” to typowa anty-kultura); po prostu z mojego punktu widzenia jest to taki sam „podatek od spolegliwości” jak Toto-Lotek jest „podatkiem od głupoty”. I tyle.
    JKM (23:43)

  17. dekarz55, 10 sty 2011 o 17:17

    A ja owsiaka popieram a paulina ani innym zakonikom bac zebrakom w sutannach nic nie dam bo i tak przepija:):)

  18. Olaa19a, 10 sty 2011 o 20:26

    Bo jak wiadomo Pan Jezus przyszedł na świat w pałacu otoczony marmurami, złtem, srebrem, drogocennymi kamieniami. W takim też świecie żył i nauczał. I nie był wokół Niego ludzi biednych, chorych i głodujących. Krzyż, na którym zmarł był z najszlachetniejszego drewna wysadzany drogocennymi kamieniami a gwoździe, które przebiły Jego ciało były platynowe. Jego grób był piękny, a wraz z Ciałem złożono tam cenne dary. I właśnie na cześć tego wszystkiego musimy dawać na kościół i na klasztory. Aby one również były pełne przepychu i bogactwa. Ociekające złotem, marmurami. Bo przecież najważniejszy jest przepych w świątyni. No chyba nie tak napisane jest w Piśmie Świętym. A Pan BÓóg już raz ukarał czcicieli złotego cielca (złotego kościoła i pieniądza). Tak więc nie rozumiem jak tutaj ma się nauka kościoła do życia ponad stan i nachalnego upiększania kościołów i klasztorów. Ale co racja to racja. Tak więc wpłacajmy na remont Jasnej Góry. Przecież już nie raz ratowała nam życie np. podczas Potopu Szweckiego.

  19. dekarz55, 10 sty 2011 o 20:32

    to co opisal Sienkiewicz w potopie to nie jest prawda historyczna tylko historia ku pokrzepieniu serc

  20. RKM, 21 sty 2011 o 17:03

    Brawo panie Grzegorzu. Doskonale zinterpretował pan „róbta co chceta” tego Owisiaka.

  21. informator, 21 mar 2011 o 21:31

    Na co Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy wydaje pieniądze? Dane na podstawie oficjalnego sprawozdania za 2009 rok. Zbiórka – 54506270,77 zł Z czego na pomoc opisaną w statucie fundacji przeznaczono – 28993580,43 zł czyli niecałe 54% A gdzie jest re…szta????? Fundacja wykazuje dochód w wysokości 14100823,66 zł i oczywiście część środkó1) pójdzie na zorganizowanie Przystanku Woodstock. Wszystko dostępne jest na oficjalnej stronie WOŚP i można przeczytać i porównać np. z CARITAS. Natomiast Caritas w 2009 roku zebrało ogółem – 441581695,94 zł Wydał na pomoc – 435799984,43 zł Czyli prawie 99% wpływów. Podsumowując ! Caritas miało 8 razy większe wpływy oraz 15 razy większe wydatki na pomoc niż WOŚP. Tego chyba nie trzeba tłumaczyć i komentować a każdy o zdrowych zmysłach sam potrafi wybrać kogo należy wspierać!

  22. TGS, 7 sty 2012 o 19:28

    Panie Grzegorzu – na Caritas tak, ale na Jasna Gore nie. To co sie tam dzieje, to jest po prostu skandal – mimo, ze jestem katolikiem, to Jasna Gora to teraz tylko BIZNES – smutne, bo zyje w cieniu swietej wiezy.

  23. sympatia, 8 sty 2012 o 10:56

    Wpis sprzed roku, ale nadal aktualny i słuszny. Posłuchała Pana cała moja Rodzina.

  24. informator-2, 8 sty 2012 o 11:03
  25. Grzegorz Jaszczura, 8 sty 2012 o 13:56

    odp. TGS: Wczoraj byłem się pomodlić na Jasnej Górze w intencji zdrowia mojej Mamy i naprawdę nie zwracałem uwagi na otoczkę biznesową, która oczywiście jest. Pan ma to na co dzień. Ci co przyjeżdżają z dalsza mniej zwracają na to uwagę.

  26. informator, 17 paź 2013 o 18:32

Zostaw komentarz




Ta strona wykorzystuje pliki cookie przechowywane na twoim komputerze. Jeżeli nie zgadzasz się na to opuść stronę lub wyłącz obsługę plików cookie w przeglądarce. Więcej informacji o plikach cookie znajdziesz na tej stronie