zanieczyszczanie spalinami miasta

Kategorie: Aktualności   | 18 kwietnia, 2024

Prawie że zakończona przebudowa głównej arterii komunikacyjnej Dąbrowy Górniczej wraz z przebudową torów tramwajowych, z niezbyt przyjaźnie wyglądającymi, ohydnymi słupami trakcyjnymi została odtrąbiona przez lewaków jako sukces Pana Prezydenta Miasta. Czy tak jest? Nie sądzę, żeby wszyscy mieli takie zdanie. Likwidacja przejść podziemnych i nadziemnych, spowolnienie ruchu samochodowego, to konsekwencje na postawienie w tym projekcie na tzw. przejścia wyniesione dla pieszych.

Co to powoduje? Korki nie mniejsze niż przed budową rond, postulowanych zresztą od wielu lat przeze mnie, a co jeszcze gorsze, to spaliny samochodowe w centrum miasta. Póki co w odpowiedzi na moją interpelację Pan Prezydent zrezygnował z tzw. Strefy Czystego Transportu, ale na jak długo w obliczu nowej jego kadencji to mam wątpliwości. Zobacz: „Strefa Czystego Transportu”? oraz zamrożenie „Strefy Czystego Transportu”. W końcu Unia Europejska płaci i wymaga. Jakieś środki finansowe do Polski idą i pewnie przed wyborami do lewackiego parlamentu UE (09.06.2024 r.) dojdą, żeby znowu omamić Polaków nie analizujących tej pseudopomocy. Pewnie nie wiedzą o tym, że już płacimy jako państwo odsetki od środków, których jeszcze nie ma. Już chwilowo nie rozpisując się o stratach w gospodarce/rynku, biurokracji, korupcjogenności tych działań, kosztach dodatkowych, np. kredytów, tabliczek z gwiazdkami, wtórnych problemów beneficjentów włącznie z bankructwami, etc. Tym zajmę się wkrótce.

Chwilowo złożyłem interpelację do Prezydenta Miasta w celu zorientowania się dlaczego jest z tym ruchem samochodowym tak źle i czy będą korekty korekt w tej inwestycji.

Dąbrowa Górnicza, dn. 16.04.2024 r.

INTERPELACJA DO PANA PREZYDENTA Marcina Bazylaka

dot.: konsekwencje przebudowy głównej arterii w mieście 

na podstawie art. 24 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, także w związku z moją interpelacją BRM.0003.1585.2023 z dn.20.11.2023 r., ponieważ w wyniku przeprowadzonej przebudowy głównej arterii komunikacyjnej w mieście, m.in. poprzez zlikwidowanie pasów ruchu na ulicach, zwężeń czy zastosowania podniesionych przejść dla pieszych znacząco spowalniających ruch samochodów, w niektórych miejscach doszło do znacznego pogorszenia się komfortu jazdy samochodów,

proszę o odpowiedź na następujące pytania:

1. Czy w rejonie centrum (skrzyżowanie ul. ul. Jana III Sobieskiego, Królowej Jadwigi i Kościuszki), tj. przy podniesionym przejściu dla pieszych przy istniejącym i działającym przejściu podziemnym planowane jest zainstalowanie sygnalizacji świetlnej? Niestety istniejące rozwiązanie nie tylko spowolniło przejazd przez ten odcinek drogi, ale generuje powstawanie korków, znacząco zwiększających zanieczyszczenie spalinami tego obszaru.

2. Podobna sytuacja dotyczy ronda przy targu, czyli skrzyżowania ul. ul. Królowej Jadwigi, Poniatowskiego, Majakowskiego i al. Piłsudskiego. Piesi tamują tam w znacznym stopniu możliwość płynnego przejazdu, a miała tam być (przy targu) zastosowana sygnalizacja świetlna.

Dlaczego w tym miejscu zrezygnowano z tego rozwiązania? 

W wersji ww. inwestycji, lansowanej przez Pana Prezydenta, tzw. Zielona mobilność miała przecież doprowadzić do zwolnienia ruchu, ale też zwiększyć komfort i ekologię, a nie zwiększyć emisję spalin i innych zanieczyszczeń?

Grzegorz Jaszczura

Poczekamy na odpowiedź, ale nie jestem optymistą.

Komentarze

2 komentarze do “zanieczyszczanie spalinami miasta”

  1. Mieszkaniec, 18 kwi 2024 o 11:29

    Ma Pan całkowitą rację. Pseudoekolodzy mają czerwone bielmo na oczach.

  2. Ewa, 23 kwi 2024 o 12:52

    a sreberka świstak zawija

Zostaw komentarz




Ta strona wykorzystuje pliki cookie przechowywane na twoim komputerze. Jeżeli nie zgadzasz się na to opuść stronę lub wyłącz obsługę plików cookie w przeglądarce. Więcej informacji o plikach cookie znajdziesz na tej stronie