centrum przesiadkowe – D.G. Centrum

Kategorie: Aktualności   | 27 lipca, 2021

Praca przy budowie centrum przesiadkowego przy/na dworcu kolejowym w Dąbrowie Górniczej – Centrum wre. Nie przedstawiałem jeszcze, tej kolejnej sztandarowej inwestycji Gminy Dąbrowa Górnicza – tym razem wspólnie z  PKP PLK S.A. Inwestycja na około 230 mln zł, to i rozmach budowy duży. Oprócz parkingów dla samochodów (na prawie 400 samochodów), które w już wybudowanych podobnych centrach, nawet w naszym województwie, świecą raczej pustkami, w Dąbrowie Górniczej mają nastąpić znaczne zmiany w komunikacji, głównie drogowej. To jest szansa, że nasze pieniądze nie zostaną wyrzucone na darmo.

Obecnie prace trwają z największym rozmachem w ciągu ul. Kościuszki, która poprzez nowe rondo usytuowane kilka metrów poniżej obecnego poziomu i tunel pod dworcem D.G. – Centrum, połączy centrum miasta z ul. Limanowskiego oraz na dworcu. Czyli realizowane jest najbezpieczniejsze z możliwych rozwiązań komunikacyjnych – skrzyżowanie ruchu w dwóch poziomach. Dobrze, że to przeszło, bo ostatnio usłyszałem od Pana Prezydenta M. Bazylaka (bezpartyjny, wcześniej SLD) na komisji, że skrzyżowania w dwóch poziomach, np. ruchu pieszego i samochodowego, to przeżytek, że tak było, ale 20 lat temu! Nota bene chodziło o to, że w ciągu planowanej modernizacji w ramach tzw. zielonej mobilności, od ul. Sobieskiego do właściwie końca al. Piłsudskiego, czyli głównej arterii przebiegającej przez miasto, likwiduje się 3 przejścia podziemne i dwie kładki (ale to oddzielny temat). Osobiście mam inne zdanie od Pana Prezydenta. Chyba konserwatyzm wychodzi ze mnie. 🙂 .

Co do tunelu pod dworcem kolejowym Dąbrowa Górnicza Centrum, to pamiętam, że opracowanie tej koncepcji rozpatrywał i rozpoczynał działania Śp. Naczelnik Wydziału Urbanistyki i Architektury W. Sobczyk, było to dobre kilkanaście lat temu. Niestety wtedy PKP nie weszło w realizację takiego rozwiązania komunikacyjnego.

Co do budowy centrum przesiadkowego przy stacji kolejowej Dąbrowa Górnicza Centrum. Utrudnienia i to duże są i pewnie będą. Całość inwestycji jest skomplikowana, a Chinami przecież nie jesteśmy.

Niestety sytuacja mieszkańców i przedsiębiorców przy ul. Kościuszki, np. w miejscu, gdzie zaczyna się tunel jest tragiczna. Trzeba też wspomnieć, o bardzo złym dojściu do samego dworca, na dodatek przez długi czas, źle oznaczonym. Obecnie problemem jest brak oświetlenia po zmierzchu. Co będzie zimą? Strach pomyśleć. Zakończenie prac jest przewidziane na 01.03.2023 r. Nie za bardzo mi się chce wierzyć, w dotrzymanie tego terminu, ale prace jak wspomniałem na początku, wyglądają wszędzie na b. intensywne.

Komentarze

Zostaw komentarz




Ta strona wykorzystuje pliki cookie przechowywane na twoim komputerze. Jeżeli nie zgadzasz się na to opuść stronę lub wyłącz obsługę plików cookie w przeglądarce. Więcej informacji o plikach cookie znajdziesz na tej stronie