MZBM – raport z pola działań

Kategorie: Aktualności   | 29 stycznia, 2020

Właściwie od dłuższego czasu, nie licząc krótkich wzmianek przy opisach sesji Rady Miejskiej, nie pisałem o dąbrowskim zakładzie budżetowym MZBM. Ostatnia interpelacja opisywana na blogu dotyczyła utwardzania na zlecenie zakładu budżetowego MZBM terenu targowiska przy ul. Tysiąclecia (27.09.2019 r.). Zobacz: http://grzegorzjaszczura.pl/?p=50616#more-50616. Nie znaczy to, że temat MZBM-u został przeze mnie zamieciony. W końcu efekty są, jest nowy Dyrektor; niestety słabo coś realizowana jest restrukturyzacja etatów, czyli jak dobrze zrozumiałem kiedyś wytycznych (zarządzeniem) Prezydenta Miasta. Słabo też idzie zmniejszanie zadłużenia wymagalnego tego zakładu budżetowego, czyli Gminy w stosunku do wspólnot, akurat z udziałem Gminy.

Złożyłem w tamtym roku jeszcze interpelacje (dwie) w sprawie sprzątania targowisk i wywozu śmieci z nich, ale dzisiaj przedstawię aktualną dot. kosztów utrzymania tychże targowisk miejskich, administrowanych przez MZBM od 01.01.2016 roku. Bo przecież jest ciekawe czy przynoszą one zysk, czy stratę, ew. jak dużą stratę ( 🙂 ) ? Kiedyś przynosiły one dochody klubowi sportowemu, ale sprzątanie było w jego zakresie. Tylko czy bałagan był wtedy większy? Raczej nie.

INTERPELACJA DO PANA PREZYDENTA Marcina Bazylaka

Dot.: przychodów i kosztów w MZBM z targowisk miejskich

Szanowny Panie Prezydencie, na podstawie art. 24 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, w związku z sytuacją finansową zakładu budżetowego MZBM, a także przeznaczeniu kolejnych 3 mln zł na dotacje celową dla tego zakładu budżetowego w budżecie Gminy na 2020 r.

proszę o podanie przychodów i kosztów za 2019 r. dot. targowisk administrowanych przez zakład budżetowy MZBM, tj. targowiska przy ul. Tysiąclecia w Gołonogu oraz targowiska przy ul. Ludowej,

ze szczególnym uwzględnieniem przychodów z:

– wpływów z kas fiskalnych

– opłat eksploatacyjnych

– dzierżawy gruntu

– innych przychodów, w tym np. opłat rezerwacyjnych, parkingowych, etc.

oraz kosztów:

– sprzątania

– kosztów wody i kanalizacji

– kosztów energii elektrycznej

– wywozu nieczystości

– kosztów płac

– kosztów trwałego zarządu

– kosztów ogólnozakładowych przypisanych do ww. targowisk

– podatków

– inwestycji własnych, np. utwardzania terenu, etc.

– telefonów i szkoleń

– dezynfekcji pojemników

– ochrony i monitoringu

– środków czystości

– kosztów materiałów

– zakupów wyposażenia.

Grzegorz Jaszczura

Zysku to urzędnicy (czyli zakład budżetowy MZBM) z targowisk nie wygenerowali, co jest tylko kolejnym dowodem, że nie urzędnicy powinni zajmować się biznesem. Także np. niedopuszczalną w wypadku zakładu budżetowego działalnością, jaką jest działalność komercyjna polegająca na (zarządzaniu) administrowaniu wspólnot mieszkaniowych. Przy okazji podaję, jakie są koszty tego „głupiego” sprzątania tychże targowisk, tym razem w ujęciu rocznym (NETTO!):

za 2016 r.: 52.010,36 zł netto

za 2017 r.: 304.846,10 zł netto

za 2018 r.: 325.762,02 zł netto

za 2019 r.: 365.975,79 zł netto.

A są przecież i inne koszty o które zapytuję w interpelacji! Poczekajmy na odpowiedź.

Komentarze

2 komentarze do “MZBM – raport z pola działań”

  1. Mieszkaniec, 31 sty 2020 o 8:16

    Witam. za taką kasę to ja będę im sprzątał to targowisko z pocałowaniem w rękę.

  2. Okiem Jaszczura - MZBM, co dalej z targowiskami? - Rolowana Dąbrowa, 10 mar 2020 o 14:29

    […] wpisie z 29.01.2020 r. przedstawiłem Szanownym Czytelnikom Raport z pola działań w Miejskim Zarządzie Budynków Mieszkalnych, czyli naszym zakładzie budżetowym, zajmującym […]

Zostaw komentarz




Ta strona wykorzystuje pliki cookie przechowywane na twoim komputerze. Jeżeli nie zgadzasz się na to opuść stronę lub wyłącz obsługę plików cookie w przeglądarce. Więcej informacji o plikach cookie znajdziesz na tej stronie